- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دیگر نگران چسبیدن آدامس به لباستان نباشید

آدامس محصول به نسبت پرطرفداری است،‌ اما هیچ کس دوست ندارد به لباسش آدامس بچسبد؛ چراکه راحت پاک نمی‌شود. اما شاید از این به بعد آدامس‌ها به راحتی با آب شسته شوند و این مشکل هم برطرف شود!

بهنوش خرم‌روز: به احتمال خیلی زیاد برای شما هم پیش آمده که ناگهان متوجه شوید به لباستان،‌ کفش، کیف یا بدتر از همه به موهایتان یک تکه آدامس چسبیده باشد و فریادتان به آسمان بلند شده باشد که «وای، نه!»؛ چون به این راحتی‌ها تمیز نخواهد شد. جویدن آدامس برای خیلی‌ها لذت‌بخش است، اما هیچ‌کس با دیدن یک تکه آدامس روی لباسش حس خوشایندی نخواهد داشت.

اما به گزارش دیسکاوری، [1] [1]یک شرکت تولید آدامس با اختراع آدامس‌هایی که به راحتی پاک می‌شوند، این مشکل بزرگ را برطرف کرده است. شرکت انگلیسی روولیمر،‌اعلام کرده که به زودی، آدامس قابل پاک‌شدن را با نام رو۷ (Rev 7) در آمریکا به فروش خواهد رسند. چرا آمریکا؟ چون آمارها نشان می‌دهند که مردم آمریکا با مصرف سالانه ۳۰۰هزار تن آدامس، بهترین بازار هدف به شمار می‌روند.

در تصویر زیر می‌توانید نتیجه شستن آدامس‌های قدیمی و این آدامس جدید با آب را با هم مقایسه کنید. در تصویر سمت چپ، به پارچه یک آدامس روولیمر و در تصویر سمت راست یک تکه آدامس معمولی به همان پارچه چسبیده بود. تفاوت چشمگیر است!

مقایسه کنید

البته به گفته دانشمندان این شرکت،‌ این آدامس کاملا نچسب نیست، زیرا هیچ ماده‌ای برای آدامس پیدا نکرده‌اند که ۱۰۰ درصد به چیزی نچسبد. اما ویژگی منحصر به فرد آن این است که با آب به راحتی تمیز می‌شود. آن‌ها مدعی هستند که با پلیمر جدیدی که در ساخت آدامس به کار برده‌اند، آدامس‌ها به راحتی از روی لباس،‌ پارچه، آجر،‌ پیاده‌رو و فرش پاک می‌شوند. البته دقت داشته باشید که این شرکت حرفی از موها به میان نیاورده است!

همچنین به گفته مسئولین این شرکت، این آدامس‌ جدید دوستدار محیط زیست هم هست و مانند بسیاری از آدامس‌های موجود برای سال‌ها در جایی که چسبیده باقی نمی‌ماند، بلکه بعد از گذشت شش ماه به پودر تبدیل شده و از بین می‌رود.

البته آن‌ها مهم‌ترین نکات ساخت آدامس را هم فراموش نکرده‌اند. به گفته روولیمر، آدامس‌های این شرکت در زمان جویدن حس خوبی را منتقل می‌کنند، شیرینی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند و بو و طعم خنک و دلپذیری دارند.