- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری اولین همایش غذای سالم در مدرسه دخترانه خوری

اولین همایش غذای سالم در مدرسه دخترانه خوری روستای سهمو شمالی با حضور بخشدار عسلویه و معاون شبکه بهداشت شهرستان کنگان افتتاح شد.

در این همایش ابتدا آقای نادری ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش و با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده امروز جهان بحث کمبود غذا است ، تصریح کرد: جمعیت جهان در حال افزایش می باشد اما منابع غذایی بسیار محدود و کم است و تناسبی میان افزایش جمعیت و منابع مواد غذایی وجود ندارد که اگر این منوال ادامه یابد جهان با مشکل کمبود غذا مواجه خواهد شد.

وی به نقش سلطه گران در کمبود غذا در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه کشوری همانند آمریکا به بهانه افزایش قیمت محصولات خود از جمله گندم اقدام به آتش زدن بخشی از محصول تولیدی خود می کند این در حالی است که عده بسیار زیادی در آفریقا بدلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند.

ایشان در ادامه به تبعات سیل پاکستان در بوجود آوردن میلیون ها گرسنه از نیت ارزشمند حجاج ایرانی در اختصاص قربانی های خود به مردم سیل زده پاکستانی قدر دانی کرد و افزود: در این زمینه سفارشات زیادی از امامان معصوم و روایات و احادیث مختلفی وجود دارد که به برادران دینی خود کمک نماییم و آنها را از گرسنگی نجات دهیم.

وی درادامه به سوء مصرف مواد غذایی در بین اقشار مختلف مردم بخصوص دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه بشریت ناچار است برای اینکه بتواند غذای جمعیت خود را تامین کند از صنعت شیمیایی در تهیه مواد غذایی استفاده نماید و نیز عادت های غذایی نادرست موجب بوجود آمدن انواع بیماریها شده است که این خود هزینه های هنگفتی را در زمینه های درمان و ساخت بیمارستانها بر دولت تحمیل می کند که با گسترش اینگونه همایش ها و فرهنگ سازی در بین اقشار مردم می توان جامعه ای سالم را بوجود آورد.