- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گسترش زمین‌خواری در استان بوشهر

به گزارش “عسلویه نیوز” حیدر بحرانی در جلسه شورای حفاظت از بیت‌المال در شهرستان جم اظهار داشت: دادگستری استان بوشهر با همه توان و ظرفیت برای دفاع از حقوق مردم تلاش می‌کند و در شهرستان‌های ۹ گانه شاهد تلاش و جدیت دادگستری برای احقاق حقوق مردم هستیم.
وی با اشاره به پدیده زمین‌خواری در این استان، افزود: پدیده شوم زمین‌خواری در بوشهر در حال گسترش است و دستگاه قضایی به تنهایی قادر به مبارزه با این پدیده نیست و به همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط نیاز دارد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: جلوگیری و مبارزه با زمین‌خواری و سودجویان نیازمند عزم عمومی است و همه دستگاه‌ها با تعامل و همدلی باید وارد عرصه شوند که اگر این معضل ادامه یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: موضوع تصرف عدوانی اراضی دولتی در سطح شهرستان جم جدی است و شناسایی عوامل و برخورد قاطع دستگاه قضا در این زمینه ضروری است.
بحرانی با اشاره به تصرف برخی زمین‌های شهرستان جم برای طرح‌های نفت و گاز اظهار داشت: مبنای قیمت‌گذاری اراضی مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز در منطقه باید بر اساس نرخ اراضی کشاورزی باشد.
وی یادآور شد: سهل‌انگاری ادارات مربوطه و کمبود قاضی از عوامل اطاله دادرسی در این زمینه است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: ادارات مسئول مانند امور اراضی و منابع طبیعی باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشند تا بتوانند در مقابل معارضین که به منظور تصرف عدوانی اراضی ملی هزینه‌های میلیاردی صرف می‌کنند، ایستادگی کنند.
وی تصریح کرد: مسئولان نفت و گاز در مواردی که باید از حقوق دولت حمایت کنند، کوتاه می‌آیند اما در مواردی که توصیه می‌شود برای رفع مشکلات همراهی و همکاری کنند، معترض شده و سخت‌گیری می‌کنند.
بحرانی خواستار تشکیل شورای دفاع از بیت‌المال در شهرستان جم شد و اظهار داشت: این شورا باید به ریاست رئیس دادگستری و دبیری دادستان شهرستان تشکیل شود تا شاهد تضییع حقوق مردم و بیت‌المال نباشیم.
تشکیل جلسات ماهانه، استعلام شرکت‌های مجری پروژه‌ها از سازمان بازرسی، معرفی پرونده‌های مهم ظرف مدت یک هفته به دادگستری و رسیدگی سریع و برخورد با مدیران مسامحه‌کار و سهل‌انگار در مورد حفظ بیت‌المال از مصوبات این جلسه بود.