- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دستیابی ایران به جایگاه سوم جهان در تولید گاز

عسلویه نیوزمعاون مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از دستیابی ایران به جایگاه سوم جهان در تولید گاز در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوزمصطفی کشکولی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی کارآموزان جدیدالاستخدام پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و تقویت این منطقه در تقویت صنعت نفت و گاز تاثیرگذار است.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی باید نسبت به افزایش بهره‌وری در این منطقه مهم اهتمام ورزیم و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کنیم.
معاون مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: جذب و نگهداشت نیروی انسانی یکی از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است.
کشکولی با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت ملی گاز ایران پالایش، انتقال و توزیع گاز است، خاطرنشان کرد: همه کارکنان و مدیران شرکت ملی گاز با تلاش مضاعف برای بهبود وضعیت تلاش و فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه به ارائه گزارشی در مورد عملکرد و برنامه‌های پیش روی شرکت ملی گاز ایران پرداخت و تصریح کرد: ما در افق ۱۴۰۴ دستیابی به جایگاه سوم جهانی تولید گاز را در برنامه داریم  و این در حالیست که در حال حاضر در جایگاه چهارم جهان هستیم.
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اذعان داشت: در حال حاضر سهم ما در صادرات گاز یک درصد است که در افق ۱۴۰۴ باید به ۸ تا ۱۰ درصد برسیم که این مهم با بهره‌برداری از پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی امکانپذیر است.
کشکولی همچنین با اشاره به اهمیت ذخیره‌سازی گاز برای مصرف در فصل زمستان نیز گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه ذخیره‌سازی گاز در سراچه قم از دو هفته پیش آغاز شده است.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت رعایت مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست بیان داشت: ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) یکی از اولویت‌های شرکت ملی گاز است، بعد از صنعت انرژی هسته‌ای صنعت گاز پرخطرترین صنعت است و باید ضریب ایمنی را بالا ببریم.
این مسئول در ادامه ضمن تبریک به کارآموزان جدیدالاستخدام یادآور شد: همه مدیران ما با تمام توان کار می‌کنند و شما باید این چنین باشید و با تمام توان کار کنید؛ شما می‌خواهید در محیط عملیاتی کار کنید و باید تحمل خود را بالا ببرید و کار را به عنوان یک نعمت ببینید و از آن لذت ببرید.
کشکولی گفت: شرکت ملی گاز ایران به ذهن و فکر خلاق شما عزیزان و نخبگان کشور نیاز دارد.
وی ادامه داد: در سال جهاد اقتصادی باید تلاش و فعالیت خود را افزایش دهیم و در راستای منویات مقام معظم رهبری باید بیش از گذشته تلاش کنیم.