- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه در دشتستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان از برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه در دشتستان در ماه محرم امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه در دشتستان

به گزارش”عسلویه نیوز” کرم باقری شامگاه یکشنبه در نشست با هنرمندان و گروه‌های هنری دشتستان اظهار داشت: هنرمندان دشتستان در چند سال اخیر موفقیت‌های ارزشمندی داشته‌اند و شاهد تاثیرگذاری این عزیزان در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: حجم و کیفیت فعالیت‌های هنرمندان رشد قابل قبولی داشته و انتظار داریم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان با اشاره به اهمیت پاسداشت قیام عاشورا از برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و همزمان با ماه محرم چهارمین سوگواره استانی تعزیه به میزبانی شهرستان دشتستان برگزار خواهد شد.

باقری تصریح کرد: در سایه برکات و الطاف آقا ابا عبدالله‌الحسین (ع) و همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و فرماندار دشتستان و با توکل بر خدا، شهرستان دشتستان میزبان چهارمین سوگواره استانی تعزیه خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان بیان کرد: قدمت و سابقه پررنگ شهرستان دشتستان در زمینه تعزیه در سطح کشور و حضور گروه‌های برتر استانی و ملی در این شهرستان می‌تواند ما را در امر برگزاری باشکوه این سوگواره و همچنین بالا رفتن سطح کیفی سوگواره یاری کند.

باقری از همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خیرین خواست که با حضور و همراهی و همکاری خود در اجرای هرچه بهتر این برنامه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان را یاری کنند.

وی یادآور شد: امروز دشمنان با تمام ظرفیت و با صرف هزینه‌های بسیار زیاد در راستای کمرنگ کردن معنویت و ضربه زدن به اسلام تلاش می‌کنند که باید با برنامه‌های فرهنگی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

باقری گفت: هنر تعزیه ریشه در اعتقادات مردم دارد و هنرمندان این شهرستان بیش از یک قرن است که در امر تعزیه فعال هستند و امروز پیشکسوتان ارزشمندی در امر تعزیه داریم که افتخار کشور هستند.

در این نشست تعدادی از هنرمندان و نمایندگان گروه‌های هنری نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار تقویت هنرمندان شدند.