- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

همایش مهدویت و انتظار در کنگان برگزار شد

در آیینی باشکوه با حضور مردم و مسئولان، همایش مهدویت و انتظار در کنگان برگزار شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” مسئول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی بوشهر ظهر امروز در همایش مهدویت و انتظار در کنگان اظهار داشت: موضوع مهدویت تاثیر بی‌بدیلی در مبارزه با استعمار در بین جوامع مسلمان و شیعی به وجود آورده و نگاه سبز مهدوی عامل استمرار پیروزی انقلاب اسلامی است.

عبدالله رئیسی ضمن تبیین فلسفه مهدویت در ارتباط با مبحث انتظار افزود: فرد منتظر باید به مثابه رود که دایم در تلاش به رسیدن به دریاست، بکوشد تا به تمام معنا حضرت را الگوی عملی خود قرار دهد و در مسیر ظهور آخرین منجی گام بردارد.

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به ابعاد علمىِ انتظار تصریح کرد: انتظار، تجلّىِ جامع و کامل تمامی تربیت‌هاى مکتب اسلام است و از این رو، غیبت، نه صرفاً یک نام، بلکه جریانى بسیار عمیق، سازنده و تحول‌آفرین است.

وی افزود: فرد منتظر، باید از یکسو همواره مراقب خود باشد، و بکوشد تا در عمل خود را آماده ظهور کسی کند که جهان منتظر اوست و از سوی دیگر، معرفت و شناخت خود را نسبت به حقیقت وجودی خداوند و هستی و اسلام و حضرت حجت بیفزاید، تا در مسیر انتظار دچار تردید و تشکیک نشود.

رئیسی با اشاره به اینکه اگر انسان در زندگى فردى و اجتماعى خود امیدى به آینده نداشته باشد، زندگى براى او بی معنا و مفهوم خواهد شد، گفت: در ذات انتظار، حرکت و تعالی نهفته است، و یکی از ویژگی‌های اصلی انسان‌های منتظر، حرکت دایم به سمت اخلاق مهدوی و آماده کردن بستر برای ظهور حضرت است.

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: آنچه مورد انتظار است، هر چه مقدس‌تر و عالى‌تر باشد انتظارش نیز مقدس‌تر خواهد بود و ارزش مردم را مى‌توان از انتظارى که دارند سنجید.

وی افزود: انتظار واقعی، باعث می‌شود دل‌هاى پریشان به آرامش برسد و تحمل و صبر آدمی در مقابل مصائب و مشکلات زندگی بسیار زیاد شود و امواج یأس و نومیدى باعث سقوط فکری و اخلاقی منتظران نشود.

رئیسی اذعان داشت: در دوره معاصر، چنان بشر در چنبره سرخوردگی‌ها، ناامیدی‌ها، بیماری‌های فکری، مکاتب سست فلسفی، آرمان‌های برباد رفته و اخلاق فرو خفته گرفتار شده که بیش از هر زمان دیگر نیازمند داشتن تکیه‌گاه و پناهگاهی محکم و همیشگی بنام انتظار فرج است.

وی افزود: مقابله هدفمند و برنامه‌ریزی شده غرب با مساله مهدویت نیز بخاطر رهایی بخش بودن و حرکت آفرینی آن است و در واقع غرب نگران از ترویج و توسعه نگاه سرخ حسینی و نگاه سبز مهدوی است، چرا که می‌داند شیعه با تکیه بر نگاه سرخ حسینی به پیروزی می‌رسد و با توسل به نگاه سبز مهدوی این پیروزی را حفظ می‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه به ویژگی افراد منتظر اشاره کرد و گفت: منتظران واقعی انسان‌هایی خداشناس و خدا ترس هستند، نسبت به نبوت و امامت شناخت و نگرشی عمیق دارند، به کیفیت و چگونگی ارتباط بین خدا و انسان و هستی واقف‌اند، مسائل اخلاقی را رعایت کرده و می‌کوشند تا با امر به معروف و نهی از منکر آن را در جامعه نهادینه کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: منتظران واقعی در مقابل متجاوزان و زورگویان و استعمارگران تسلیم نمی‌شوند و دارای بصیرت دینی و سیاسی هستند، و امید خود را در سخت‌ترین شرایط ممکن نیز از دست نمی‌دهند.

وی داشتن آمادگی روحی، فکری و عملی برای فرد منتظر را ضروری دانست و افزود: منتظر واقعی نباید بنشیند، بلکه باید تمام قد بایستد و خود و دیگران را به حرکت برای ظهور حضرت وادارد.