- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پارس جنوبی برترین بانک اطلاعاتی نیروی انسانی کشور را داراست

“عسلویه نیوز” مدیر کار و خدمات اشتغال پارس جنوبی گفت: مدیریت اشتغال پارس جنوبی با دارا بودن برترین بانک اطلاعاتی نیروی انسانی در کشور، توانایی پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها در تامین نیروهای متخصص و کارآموز را دارد.

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی صبح امروز در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: توجه به اشتغال جوانان جویای کار در سطح استان از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با اشتغال در پارس جنوبی طی چند سال اخیر با کیفیت و شتاب مطلوبی در استان انجام شده است.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از برنامه‌ریزی این سازمان برای افزایش مهارت نیروهای بومی مورد نیاز پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس توافق این مدیریت و شرکت جم صنعتکاران با هدف توانمندسازی نیروهای بومی، ۳۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر در قالب یک دوره کارآموزی به آن شرکت معرفی شدند.

حاجیانی تصریح کرد: این افراد از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مهندس مکانیک، برق و ابزار دقیق بوده و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان شرکت جم صنعتکاران، تمام کارآموزان در دوره یاد شده از حقوق و مزایای قانون کار نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: دوره‌های کارآموزی فرصتی مناسب برای نیروهای تحصیلکرده استان بوشهر است تا بتوانند از تجربیات ارزشمند چند ساله فن‌آموزان استفاده کنند، زیرا صرف داشتن مدرک دانشگاهی نمی‌تواند معیار مناسبی در سنجش توانایی‌های افراد در حرفه‌های گوناگون باشد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه این مدیریت آماده هر گونه همکاری در زمینه فرآیند جذب کارآموز در شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس است، افزود: این مدیریت با دارا بودن برترین بانک اطلاعاتی نیروی انسانی در کشور، توانایی پاسخگویی به نیاز شرکت‌ها در تامین نیروهای متخصص و کارآموز را دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس تمام شرکت‌ها می‌توانند فرصت‌های شغلی خود را به این مدیریت اعلام کنند تا برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور معرفی افراد واجد شرایط انجام شود.

حاجیانی گفت: ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و استقرار نظام کارآموزی به صورت منسجم با هدف ایجاد اشتغال و تربیت نیروهای متخصص بومی در صدر برنامه‌های این مدیریت قرار دارد و تلاش خواهیم کرد با فرهنگ‌سازی در این زمینه این گونه برنامه‌ها را در استان بوشهر نهادینه کنیم.