- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پروژه فیبر نوری پارس جنوبی اجرایی شد

“عسلویه نیوز” در آیینی با حضور مسئولان و کارکنان پارس جنوبی، پروژه فیبر نوری پارس جنوبی اجرایی شد.

خبرگزاری فارس: پروژه فیبر نوری پارس جنوبی اجرایی شد
 

به گزارش”عسلویه نیوز” مدیر فناوری و اطلاعات و ارتباطات پارس جنوبی صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز پروژه اجرای شبکه فیبر نوری در عسلویه اظهار داشت: این پروژه در راستای ایجاد، توسعه و یکپارچگی زیر ساخت‌های ارتباطی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرایی شده است.

 

محمد سلیمانی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی در منطقه ویژه پارس افزود: از آنجایی که یکی از رسالت‌ها و مسئولیت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی ایمن و یکپارچه در منطقه است؛ از سال ۸۶ مطالعات عملیاتی پروژه شبکه فیبر نوری انجام گرفت.

 

وی اضافه کرد: با توجه به طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پارس و استقرار شرکت‌ها و صنایع بالا دستی و صنایع ارتباطی موجود در سطح منطقه و همچنین عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه پروژه‌ها با افق چشم‌انداز بیست ساله در سال ۸۸ طرح مطالعاتی این پروژه بازنگری و مقدمات اجرای پروژه انجام شد.

 

سلیمانی با اشاره به افتتاح پروژه شبکه فیبرنوری پارس جنوبی افزود: این پروژه با هدف تامین زیرساخت‌های ارتباطی پایدار، ایمن و یکپارچه در منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این پروژه در قالب سه فاز تامین تجهیزات فیبر نوری، تامین لوله‌های سابداکت‌دار و اجرای عملیات شبکه بر اساس پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا طراحی و اجرا خواهد شد.

 

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی پارس مدت اجرای پروژه شبکه فیبر نوری را ۲۴ ماه اعلام کرد و گفت: امید است با نهایی شدن این پروژه شاهد زیرساختی ایمن و پایدار در راستای برآورده شدن نیازهای ارتباطی شرکت‌های نفتی و غیر نفتی مستقر در منطقه باشیم.

سلیمانی بیان داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره می‌بریم و امیدوار هستیم به موفقیت لازم برسیم.