- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امکانات رایگان پلیس در اختیار «دیوار»

مدیرعامل ناجی هنر گفت: ما برای ساخت فیلم درباره پلیس محدودیتی نداریم. ‌اگر وزنه پلیسی کار بالا باشد و پلیس در آن پررنگ باشد، هزینه دریافت نمی‌کنیم‌.

خبرگزاری فارس: امکانات رایگان پلیس در اختیار «دیوار»/ وزنه پلیسی فیلم بالا باشد پول نمی‌گیریم

«سعید منتظرالمهدی» مدیرعامل موسسه ناجی هنر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره ارائه امکانات و تجهیزات مناسب به سریال «دیوار» و درآمدن صحنه‌های اکشن سریال، گفت: تمام امکانات پلیسی را رایگان در اختیار پروژه «دیوار» قرار دادیم و اعلام کردیم هر امکاناتی که نیاز داشتند، از تجهیزات زمینی، دریایی، هواپیما و هلی‌کوپتر در اختیارشان قرار دادیم. ما هر تعدادی که نیاز داشتند را در اختیارشان قراردادیم و این قدر از آن بهره بردند.

 

 

 

 

* تجهیزات پلیسی رایگان در اختیار «دیوار» قرار گرفت

 

وی در ادامه گفت: سریال‌ «دیوار» با مشارکت ناجی هنر و شبکه یک ساخته می‌شود و ‌هزینه‌هایش به صورت مشارکتی صورت گرفته و به صورت پنجاه درصدی بوده است. کلیه تجهیزات و ادوات خارج از قرارداد در اختیار پروژه قرار گرفت، زیرا این سریال به سفارش ناجی هنر بود و طرحی است ‌‌که خودمان روی آن نظر داشتیم. جهت آگاه‌سازی مردم خودزنی کردیم تا حقوق شهروندان مشخص شود. مردم در مقابل پلیس چه باید کنند،‌ آگاهی آن‌ها بیشتر شود. اگر به صورت اتفاقی با مامورنماها برخورد می‌کنند، بر اساس برخورد آن‌ها و ‌نشانه‌های‌شان مامورنماها را بشناسند و حتما با ۱۱۰ تماس بگیرند.

 

 

* به سینمای درمانگر معتقدیم

 

مدیرعامل ناجی هنر در ادامه گفت: ما به سینمای درمانگر اعتقاد داریم و پیشگیری را مقدم می‌دانیم.

 

* پلیس با معضلات روانشناسانه برخورد می‌کند/ پلیس آدمکش نیست

 

وی درباره موفقیت «دیوار» در جذب مخاطب و انتقاداتی که درباره پلیس این سریال صورت گرفته است، گفت: کار خیلی موفق بوده است، گاها انتقاداتی هم می‌شود بر این مضمون که چرا پلیس از شخصیت‌های بد داستان جا می‌ماند. ما به شر مطلق و خیر مطلق فکر نکردیم، پلیس هم‌ یک انسان است و به جنبه‌های انسانی، اخلاقی و خانوادگی بیشتر توجه کردیم. در این قصه پلیس ‌آدمکش نیست، بلکه با روانشناسی با کمترین تلفات با مشکلات و ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند. پلیس به خلافکار و دیگران به دید یک انسان نگاه می‌کند تا جایی که مدار انسانیت خارج شود. در این سریال به خانواده پلیس، بحران جوانان، ارتباط پسر با پدرش و … پرداخته می‌شود. پلیس علاوه بر این که زندگی می‌کند برای امنیت جامعه نیز تلاش می‌کند.

 

* مردم پلیس مقتدر را ببینند احساس امنیت می‌کنند

 

منتظرالمهدی در پاسخ به این سؤال که امکانات و تجهیزات به فیلمسازان به صورت مناسب و یکسان ارائه نمی‌شود و تنها امکانات به کارهایی داده می‌شود که از سوی ناجی هنر حمایت می‌شوند، گفت: از زمانی که با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی، اداره سینمایی تلویزیونی‌ ناجا و ناجی هنر قرار شد توسط یک فرد اداره شود، نگاه ما از ابتدا کاسبکارانه نبوده است و معتقدیم ‌برای تبلیغات نیروی انتظامی هر قدر هزینه کنیم کم است؛ چرا که این تبلیغات به نفع مردم است‌. وقتی مردم پلیس را مقتدر، آوانگارد و پیشرو می‌بینند، احساس امنیت بیشتری می‌کنند و به پلیس اعتماد می‌کنند. مشکلی در خصوص ارائه تجهیزات امکانات به فیلمسازان نداریم.

 

* امکانات پلیس را با مبلغ ناچیزی در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهیم

 

وی در ادامه گفت: اصولا در فیلم‌های ما کلانتری یا پلیس ممکن ‌است بنا به شرایط داستان وجود داشته باشد اما ژانر فیلم پلیسی به شمار نمی‌آید. ما امکانات و تجهیزات پلیس را با مبلغ ناچیزی به گروه‌های فیلمسازی ارائه می‌دهیم و مشکلی برای تامین امکانات برای گروه‌های فیلمسازی نداریم و تنها مبلغ ناچیزی از گروه‌ها دریافت می‌کنیم‌.

مدیرعامل ناجی هنر در ادامه گفت: ‌اگر فیلمساز قصد داشته باشد فیلمی در ‌ژانر پلیسی بسازد، باید در شورای ما تایید شود و اگر فیلمنامه توسط کارشناسان تایید شود، امکانات در ‌اختیار گروه‌ها می‌گذاریم. اگر وزنه پلیسی کار بالا باشد و پلیس در آن پررنگ باشد هزینه دریافت نمی‌کنیم‌.

وی در خاتمه افزود: ما برای ساخت فیلم درباره پلیس محدودیتی نداریم، منو‌ط به اینکه طرح‌ها و فیملنامه مورد قبول ما قرار گیرند. اصلا هم قصد نداریم پلیس را بزرگ‌نمایی کنیم. ژانر پلیسی در بستر یک کار اجتماعی به خوبی مخاطب را با خود همراه می‌‌کند.