- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تولید ۲۰۰ تن عسل کنار در بوشهر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید ۲۰۰ تن عسل کنار در استان بوشهر خبر داد.

 

به گزارش “عسلویه نیوز” افشین قطبی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های طبیعی کنار استان بوشهر به شکل خودرو در مناطق مختلف استان روئیده‌اند که بستر مناسبی برای تولید عسل کنار در استان را فراهم ساخته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مناطق عمده تولید عسل استان را شهرستان‌های دشتستان، جم، تنگستان و دشتی عنوان کرد و افزود: اواسط شهریور تا اواسط آبان‌ماه درختان کنار مملو از شکوفه هستند که زمان مناسبی برای تولید عسل کنار است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از زنبورداران بومی و مهاجر بعد از برداشت عسل در مناطق سردسیر(ییلاقی) در نقاط مختلف استان مستقر شده و پیش بینی می شود ۲۰۰تن عسل کنار در اوایل آبان‌ماه برداشت کنند که سهم زنبورداران استان حدود۶۰تن است.

قطبی خاطرنشان ساخت: عسل کنار که منحصرا در مناطق گرمسیر تولید می‌شود از نظر طعم و کیفیت و بازارپسندی در کشور رتبه بسیار بالایی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: ارزش ریالی عسل کنار تولیدی در استان بیش از ۹میلیارد ریال برآورد می شود که بخش عمده ای از آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر نقاط کشور صادر می شود.

تولید ۱۵هزار تن گوشت قرمز در استان بوشهر

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: در سال گذشته دامداران استان ۱۴ هزار و ۵۵ تن گوشت قرمز تولید کردند که پیش بینی می شود امسال ۱۵ هزار تن افزایش تولید داشته باشند .

قطبی افزود: هم اکنون ۱۶۳ واحد پروار بندی گوساله با ظرفیت ۱۸ هزار راس و ۵۹ واحد پرواربندی بره با ظرفیت ۱۷ هزار راس در سطح استان دارای پروانه بهره برداری هستند .

وی یادآور شد: ۵٫۸۷ تن از گوشت قرمز تولید استان، از راه پرورش شتر تامین می شود که عمده آن در شهرستان دیر متمرکز است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از ۴۳۰ واحد پرواریندی روستایی با ظرفیت ۴۲ هزار راس در استان فعالند که در سال گذشته ۳۹ هزار و ۵۰۰ راس بره و گوساله تولید کردند.

تولید ۱۰۱ هزار تن محصول در بخش طیور استان بوشهر

وی در ادامه به میزان تولیدات دامی در استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۱۰۱ هزار تن در بخش طیور در استان بوشهر تولید شود .

قطبی با اشاره به تولید سه میلیون و ۸۷ هزار میلیون ریال محصولات دامی در سال گذشته در سطح استان، یادآور شد: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۵۰ تن گوشت قرمز، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید مرغ ، ۶۵ هزار و ۴۰۰ تن شیر خام ،۶۳۰ تن تخم مرغ و ۱۸۹ تن عسل تولید شده است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود حدود ۱۵ واحد دامداری و مرغداری صنعتی به بهره برداری برسد.

وی برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی در زیر بخش دام و طیور را طرح بهبود تغذیه و جایگاه دام و افزایش تولیدات دام و طیور و همچنین طرح های اصلاح نژاد دام سبک و سنگین عنوان کرد .