- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بازداشت مردی که می خواست آمریکا را ویران کند

واحدمرکزی خبر:یک مرد بیست و یک ساله بنگلادشی به اتهام تلاش برای توطئه بمبگذاری در بانک مرکزی آمریکا در نیویورک بازداشت شد.به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، وی پس از بازداشت در دادگاه تفهیم اتهام شد و هم اکنون در یک مرکز پلیس در بازداشت به سر می برد.

«قاضی محمد رضوان الاحسان نفیس» که هویت فرد بازداشت شده اعلام شده است در پی عملیات پنهانی اف بی آی بازداشت شده است.سوزان کاندیوتی خبرنگار سی ان ان

 

گزارش داد: مظنون با القاعده ارتباط داشته است و در توطئه برای بمبگذاری بانک مرکزی آمریکا فکر می کرده با یکی از اعضای القاعده ارتباط برقرار کرده است اما رابط وی یکی از منابع پلیس اف بی آی بود.قاضی نفیس گفته می خواسته عملیاتی تروریستی در بانک مرکزی آمریکا در وال استریت واقع در منهتن را انجام دهد و با هدف قرار دادن نهاد مالی آمریکا این کشور را ویران کند.

رای کلی کمیسر پلیس نیویورک، گفت: آمریکا هنوز هدف تروریست ها است و نیویورک در رتبه اول فهرست قرار دارد.
وی افزود: نشریه اینسپایر( نشریه ای اینترنتی و انگلیسی زبان القاعده) به نظر می رسد بار دیگر عامل تحریک این توطئه تروریستی بوده باشد. این نشریه توجیح هایی برای کشتن زنان و کودکان بی گناه دارد و این اقدامی بوده است که نفیس تلاش داشته انجام دهد.مقامات آمریکایی می گویند فرد بازداشت شده گمان می کرده که چهارصد و پنجاه و چهار کیلو بمب در اختیار داشته است.