برگزاری همایش بسیج طلاب و روحانیون بخش عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 20 اکتبر 2010 | ساعت 14:53 | کد خبر: 1971 | sv249 | چاپ این مطلب

در این همایش ابتدا حجه الاسلام و المسلمین گنجی امام جمعه بخش و فرمانده بسیج طلاب عسلویه گزارشی از عملکرد بسیج طلاب ارائه و در ادامه و به نقشه ها و توطئه های دشمنان  برای نابودی اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد فتنه و از بین بردن وحدت بین شیعه و سنی در پی ضربه زدن به دین اسلام هستند.

وی افزود: مسلمانان باید با شناخت و آگاهی نسبت به یکدیگر زمینه نفوذ دشمنان را میان خود از بین ببرند.

حجه الاسلام والمسلمین گنجی با اشاره به نقش علما و روحانیون در ایجاد وحدت در جامعه،

تصریح کرد: موج بیداری اسلامی همه دنیا را فرا گرفته و این دشمن را نگران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز بکار بسیج طلاب و روحانیون زمینه فعالیت بیشتر و حضور طلاب بسیجی را در عرصه های مختلف افزایش داده است.

در ادامه آقای نادری بخشدار عسلویه به استقبال بی نظیر مردم قم از رهبر معظم انقلاب اشاره و با استناد به سخنان معظم له خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ضربه به دین و وفاداری مردم به نظام اسلامی را بعنوان اهداف خود ترسیم کرده اند.

وی ماجرای کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی، قرآن سوزی ، فیلم های ضد دینی ، ترویج اسلام منهای روحانیت و سیاست را در راستای مبارزه با دین برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند با شایعه پراکنی ، بزرگنمایی ضعف ها و نادیده انگاشتن پیشرفت های کشور به وفاداری مردم به نظام ضربه بزنند که با هوشیاری و بصیرت مردم و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری شکست خواهند خورد.

وی در ادامه به طرح هدفمند کردن یارانه ها اشاره و با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها جراحی بزرگ اقتصاد کشور است و در بهبود و پیشرفت کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود ، تصریح کرد: رسانه های بیگانه مدت زمانی است که مسائل اقتصادی کشور را بعنوان تحلیل های خود قرار داده اند و سعی در سیاه نمایی و به زیر سوال بردن این طرح ملی دارند که باید هوشیار باشیم و دولت را در اجرای این طرح بزرگ یاری کنیم.

بخشدار عسلویه همچنین به سفر ریاست محترم جمهور به لبنان و استقبال تاریخی مردم از ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: این سفر دستاوردهای زیادی هم برای نظام اسلامی و هم برای کشور لبنان در پی داشت و حضور رئیس جمهور کشورمان باعث وحدت و اتحاد بیشتر گروهها و احزاب سیاسی در لبنان شد.نادری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز رسالت اصلی بسیج مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است، ایجاد آمادگی و عمق بخشی به فرهنگ اسلامی جهت مقابله با تهدیدات دشمنان را از ضروریات برشمرد و افزود: روحانیون در ارتقاء بصیرت و بینش فرهنگی سیاسی و عقیدتی می توانند نقش موثر و سازنده ای ایفا نمایند.

بخشدار عسلویه در ادامه به برخی از شاخص ها و فعالیت های صورت گرفته در زمینه های مختلف دولت نهم و دهم در منطقه اشاره و افزود: در حوزه فرهنگ که بسبیار تاثیر گذار و بیشترین تلاش دشمن تاثیرگزاری در این حوزه است فعالیت های خوبی صورت پذیرزفته است.

ایشان راه اندازی۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد ، ۴ کتابخانه عمومی ، برگزاری همایش ها ، ساخت مصلی نماز جمعه و حوزه علمیه از جمله اقدامات مهم در حوزه فرهنگ برشمرد.

وی در ادامه به برخی از موفقیت های صورت گرفته در زمینه آموزش و پرورش ، شیلات ، آموزش عالی و راه ها اشاره کرد.

در پایان حجه الاسلام موسوی نژاد مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان با بیان اینکه بسیج یکی از میراث های امام راحل است و ثمره تدبیر عمیق امام در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است و امروز دستاوردها و آثار ارزشمندی در جامعه دارد و بسیاری از توطئه ها و فتنه ها را خنثی نموده است به اهمیت و نقش طلاب در روشنگری افکار عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: مراقبت از افکار و عقاید جوانان و جامعه اسلامی باید بعنوان اصلی ترین دغدغه روحانیون باشد وی افزود جوانان باید پایه های اعتقادی خود را محکم کنند تا در برابر شبهات و تزلزل های عقیدتی که توسط دشمنان ایجاد می شود مصون بمانند.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نقش روحانیون در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: شهید قنوتی را می توان از رزم آوران و ارکان استوار دوران دفاع مقدس دانست که برای بازگرداندن روحیه به نیروها و حمله به دشمنان نقش بسیار بارزی ایفا نمود.

وی با اشاره به پیشرفت های متنوع کشورمان در زمینه های علوم پیشرفته فناوری هسته ای ، ژنتیکی ، هوافضا و دیجیتال افزود: امروز دشمن نگران بمب اتمی نیست بلکه نگران پیشرفت های خیره کننده ای است که بدست این جوانان حاصل شده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ