- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی در نخل‌تقی

“عسلویه نیوز” [1]شهردار بندر نخل‌تقی از برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی استان در نخل‌تقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” احمد شیخیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: فرهنگ یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی اجتماعی است و توسعه فرهنگی جامعه از مسائلی است که مسئولان در سطوح مختلف با جدیت باید برای دستیابی به آن تلاش کنند.

شهردار بندر نخل‌تقی با تاکیر بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌ها برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هم‌فکری و تعامل مسئولان و مدیران اجرایی در زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی از ضروریت‌هایی است که مسئولان باید مورد توجه قرار دهند و در این راستا بهره‌گیری از تمامی توان و پتانسیل‌های موجود ضروری است.

شیخیانی بیان داشت: شهرداری‌ها و کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی از نهادهای مهمی هستند که در توسعه فضای فرهنگی نقش دارند و برنامه‌ریزی مدون ایشان به‌منظور توسعه فضای فرهنگی در شهرهای استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی می‌توانند زمینه را برای تحقق تمامی اهداف هموار کنند، اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی شهرداری‌ها وشوراهای اسلامی با گسترش حوزه فعالیت فرهنگی نقش برجسته‌ای در پیشتبرد اهداف شهرداری‌ها و شوراها می‌تواند داشته باشد.

این مسئول اذعان داشت: اگر کمیسیون‌های مختلف شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها خود را فعال کننند، می‌توانند بازوان قدرتمندی برای نظام باشند.

شهردار بندر نخل‌تقی عنوان کرد: نقش و جایگاه کمیسیون‌های شوراها آنجا بارزتر می‌شود که نظرات کارشناسی شده در کمیسیون‌ها به صحن جلسات شوراها بیاید و سپس تبدیل به مصوبات شود.

شیخیانی کمیسیون فرهنگی را یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌ها در شوراهای اسلامی دانست و افزود: قطعا یکی ازکمیسیون‌های مهم در شوراهای اسلامی کمیسیون فرهنگی است که بطور مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند نقش موثری در عملکرد شهرداری‌ها داشته باشد.

شهردار بندر نخل‌تقی با تاکید بر آنکه جنگ نرم دشمنان وظیفه مسئولان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی را دوچندان می‌کند، بیان داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت در بحث فرهنگی و جنگ نرمی که کشورهای غربی علیه انقلاب همواره طراحی و اجرا می‌کنند به وظیفه مسئولان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی را دوچندان می‌کند.