- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برای نجات جان ناپدیدشدگان تنها تا ساعت ۱۷ امروز فرصت است

عسلویه نیوزاز ۱۳ نفر سرنشین مفقود شده‌ این شناور، ۶ نفر در اتاقک شیشه‌ای شناور محبوس هستند و در صورتی که تا ساعت ۱۷ امروز توسط گروه‌های امدادی پیدا شوند احتمال زنده ماندن آنها وجود دارد.

به گزارش “عسلویه نیوز” در حالی که منابع غیر رسمی از پیدا شدن جسد ۵ نفر از سرنشینان ‌شناور غرق شده خبر می‌دهند، هیچ کدام از منابع رسمی این آمار را تایید نکرده‌اند.
بخشدار عسلویه در گفت‌‌گو با خبرنگار فارس در عسلویه گفت: هنوز این آمار مورد تایید قرار نگرفته و افراد مستقر در صحنه عملیات امداد و نجات این مسئله را تایید نکرده‌اند.
عبدالله نادری عنوان کرد: در ساعات ابتدایی این حادثه تعداد ۶۰ نفر از ۷۳ سرنشین این شناور توسط نیروهای امدادی نجات یافتند و از شب گذشته تاکنون عملیات امداد و نجات برای نجات جان ۱۳ سرنشین باقی مانده ادامه دارد.
مدیر منطقه‌ای نفت و گاز پارس نیز با بیان اینکه هیچ آماری از تلفات حادثه منتشر نشده به خبرنگار فارس گفت: هنوز برای نجات جان ۱۳ نفر تلاش می‌کنیم.
مهدی یوسفی اضافه کرد: ۶ نفر از ناپدیدشدگان در اتاقک شیشه‌ای مجهز به امکانات غواصی محبوس هستند و تا ۲۴ ساعت امکان زنده ماندن در زیر آب را دارند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ستاد بحران منطقه ویژه تشکیل شده است، اظهار کرد: این ستاد با مدیریت مدیرعامل نفت و گاز پارس برای تسریع عملیات امداد و نجات هم‌اکنون در حال تلاش برای نجات جان ناپدیدشدگان است.
بر اساس این گزارش، غروب پنج‌شنبه یک شناور با ۷۳ سرنشین در ۱۵ مایلی بندر عسلویه غرق شد که تا ساعت ۲۲ شب‌ ۶۰ سرنشین این شناور نجات یافتند.
۱۳ نفر از سرنشینان این شناور مفقود شده‌اند که ۶ نفر در اتاقک شیشه‌ای شناور محبوس هستند و در صورتی که تا ساعت ۱۷ امروز توسط گروه‌های امدادی پیدا شوند احتمال زنده ماندن دارند.
از پیش از ظهر امروز برخی منابع محلی از پیدا شدن جسد پنج نفر از مفقودان حادثه خبر داده‌اند که توسط هیچ مقام رسمی تایید نشده است.