استقرار ۲۰ آمبولانس و ۱۵ پزشک متخصص برای نجات مفقودین شناور کوشا ۱
تاريخ ارسال خبر : 21 اکتبر 2011 | ساعت 14:26 | کد خبر: 7023 | sv158 | چاپ این مطلب

عسلویه نیوزمدیرعامل پارس جنوبی از استقرار ۲۰ آمبولانس و ۱۵ پزشک متخصص در محل حادثه برای نجات ۱۳ سرنشین مفقود شده شناور “کوشا ۱” خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” سیدپیروز موسوی لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار کرد: هنوز هیچ خبری از کشته شدن سرنشینان نداشته‌ایم و تمام نیروهای امدادی از دریا و هوا در پی نجات جان سرنشینان مفقود هستند.
وی افزود: نیروهای امدادی از تمام مناطق استان و استان‌های همجوار به پارس جنوبی اعزام شده‌اند و امیدوار هستیم با تلاش‌های صورت گرفته به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.
فرمانده عملیات HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس از استقرار ۲۰ آمبولانس مجهز و ۱۵ پزشک متخصص برای نجات مصدومان احتمالی خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با عملیات انتقال نجات‌یافتگان شناور کوشا ۱ به ساحل عسلویه، ۲۰ دستگاه آمبولانس به اسکله خلیج نایبند اعزام شده و ۱۵ پزشک متخصص نیز استقرار دارند که امیدوار هستیم به موفقیت لازم برسیم.
موسوی تصریح کرد: تعداد ۶۰ نفر از نجات یافتگان شناور یاد شده در مدت یک ساعت در مرکز اورژانس و کلینیک پزشکی منطقه ویژه پارس مداوا شدند و بلافاصله در محل مهمانسرای سیراف و کمپ ۲ سازمان منطقه ویژه پارس اسکان داده شدند.
وی با بیان اینکه وضعیت جسمی تمام نجات‌یافتگان خوب گزارش شده است، عنوان کرد: تمام امکانات برای نجات مفقودان به کار گرفته شده و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد و امیدوار هستیم با دعای خیر مردم به نتیجه مطلوب برسیم.
بر اساس این گزارش، غروب پنج‌شنبه یک شناور با ۷۳ سرنشین در ۱۵ مایلی بندر عسلویه غرق شد که تا ساعت ۲۲ شب‌ ۶۰ سرنشین این شناور نجات یافتند.
۱۳ نفر از سرنشینان این شناور مفقود شده‌اند که ۶ نفر در اتاقک شیشه‌ای شناور محبوس هستند و در صورتی که تا ساعت ۱۷ امروز توسط گروه‌های امدادی پیدا شوند، احتمال زنده ماندن آنها وجود دارد.
از پیش از ظهر امروز برخی منابع محلی از پیدا شدن جسد پنج نفر از مفقودان حادثه خبر داده‌اند که توسط هیچ مقام رسمی تایید نشده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ