برگزاری مراسم عزاداری محرم توسط ۷۵ هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در کنگان
تاريخ ارسال خبر : 21 اکتبر 2014 | ساعت 12:52 | کد خبر: 32224 | sv165 | چاپ این مطلب

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار “عسلویه نیوز” با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم و طلوع هلال آن یادآور مصیبت بزرگ سیدالشهداء (ع) است، در این ماه و به ویژه در ۱۰ روز آغازین آن هر کدام از شیعیان بلکه هر مسلمانی وظیفه دارد تا حزن و اندوه خویش را در عزای فرزند رسول خدا (ص) ابراز کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان افزود: گریستن در عزای امام حسین (ع)، سیاه پوشیدن، شرکت در مجالس عزا، برپاکردن مجالس عزا، راه انداختن دسته‌جات عزاداری و هر عملی که مصداق اقامه عزا برای سیدالشهداء (ع) باشد در تقرب انسان به خدای متعال نقش بسیار مهمی دارد، چرا که ماه محرم ماه خودسازی، تزکیه نفس و بهره‌وری از مجلس حسینی است.

وی یادآور شد: مکتب عاشورا به‌عنوان یک الگوی عمل توانست در مهد خود شخصیت‌هایی تربیت کند که در عالم انسانیت بی‌نظیرند، از جمله رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) که با الهام از مکتب حسینی توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را پایه‌گذاری کند و همه نهضت‌ها را تحت‌الشعاع آن قرار دهد.

این مسئول گفت: محرم یادآور خاطره یک رسالت خونین است که با گذشت بیش از چهارده قرن، هر ساله تازه‌تر جلوه می‌کند، خونی که هنوز می‌جوشد و در عاشورای هر سال فوران می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از برگزاری مراسمات عزاداری محرم توسط ۷۵ هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در کنگان خبر داد و تصریح کرد: ۷۵ هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در این شهرستان با تلاش شبانه‌روزی جوانان و هیئت امنا آماده برگزاری مراسم دهه اول محرم و عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند.

اهرمی در پایان تأکید کرد: کیفیت بخشیدن به برنامه‌های عزاداری امری لازم و ضروری است و در مراسمات امسال تلاش زیادی برای بهبود برنامه‌ها انجام شده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ