بی توجهی مسئولین و جولان سگ های ولگرد
تاريخ ارسال خبر : 21 اکتبر 2018 | ساعت 9:36 | کد خبر: 36523 | sv512 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” بی توجهی مسئولین و جولان سگ های ولگرد به یک معظل برای شهروندان تبدیل شده است.1

به گزارش خبرنگار”عسلویه نیوز”جولان سگ های ولگرد در سطح خیابان ها، کوچه ها و معابر یکی از مشکلات اصلی و عمده بهداشتی عسلویه شده است که در سال های اخیر به صورت یک معضل، شهرستان را درگیر خود کرده است.

متاسفانه با افزایش جمعیت سگ های ولگرد و گلایه های مردم از این وضعیت هیچگونه اقداماتی از سوی سازمان ها و نهادها دولتی برای کنترل آنها شاهد نیستیم بطوریکه متاسفانه هنوز در در خیابان ها و معابر شهرهای عسلویه، نخل تقی و دیگر روستاها افزایش سگ های ولگرد در اکثر ساعات شبانه روزی را مشاهده می کنیم غافل از اینکه وجود سگ های ولگرد و زاد و ولد آنها می تواند خطر انتقال بیماری هاری که از طریق سگ به انسان منتقل می شود را افزایش دهد و آسیب های جدی به مردم نیز وارد کند.

وجود سگ های ولگرد و بی توجهی مسئولین در حال تبدیل شدن به یک معضل جدی شده است بطوریکه این وضعیت موجبات گلایه و نارضایتی مردم را فراهم کرده است. در همین رابطه یکی از کاربران در گفتگو با خبرنگار “عسلویه نیوز” اظهار کرد: متاسفانه وجود سگ های ولگرد در شهر سبب شده که اکثر مردم و مستاجران از این وضعیت شاکی باشند و هیچ کس به فکر مردم نیست.

وی افزود: روزانه که بچه های خود را جهت اعزام به مدرسه آماده میکنیم از صبح تا غروب با ترس از منزل خارج می شویم و هر زمان که از منزل خارج می شویم با گله ای از سگ در خیابان ها و حتی مقابل درب خانه ها مواجه می شویم که از شدت ترس حمله کردن با هزار سلام و صلوات بچه های خود را به مدرسه می رسانیم و معلوم نیست تا کی باید این شرایط را تحمل کنیم.

بنابر گزارش ارائه شده باید به این نکته اشاره کرد که عدم وجود حساسیت در زمینه جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد در سطح شهرستان به هیچ عنوان پیگیری نشده و یا در برنامه های کاری مسئولین قرار نگرفته است و باید همه ادارات و نهادهای ذیربط به ویژه شهرداری ها نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد حساسیت بیشتری داشته باشند چرا که بر اساس قوانین، ساماندهی و جمع آوری سگ های ولگرد برعهده شهرداری ها گذاشته شده است چیزی که متاسفانه آنگونه که باید اجرایی نشده و همیشه با نوعی بی اعتنایی از سوی این دستگاه ها همراه بوده یا اگر اقدامی هم صورت گرفته در کاهش جولان این حیوانات در سطح معابر و خیابان ها تأثیرگذار نبوده است.

موضوعی که سبب نارضایتی و گلایه بسیاری از شهروندان در سطح شهر و روستا را بوجود آورده عدم رسیدگی مسئولین به این موضوع و جمع آوری آنها در سطح خیابان ها و معابر بوده است.

امیدواریم مسئولین شهرستان بویژه شهرداری ها، دامپزشکی و سایر نهادهای مرتبط با جمع آوری سگ های ولگرد هر چه سریعتر نگرانی های مردم را پایان دهند.
🌐 با عسلویه نیوز بروز باشید.
https://t.me/assalouyehnews


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ