خبرنگاران با ۲۰ سال کار بازنشسته می‌شوند
تاريخ ارسال خبر : 22 اکتبر 2010 | ساعت 0:26 | کد خبر: 1985 | sv232 | چاپ این مطلب

رئیس اداره بیمه شدگان اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: خبرنگاران با ۲۰ سال کار بازنشسته می‌شوند.

عسلویه نیوز – احمد بازویی بعد از ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان بخش بردخون اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی استان در همه مناطق و شهرستان‌ها فعالیت مناسبی دارد و سعی ما جلب رضایت همه مردم و مشتریان این سازمان است.
وی افزود: بیمه‌ها انواعی دارند که شامل بیمه‌های اجباری و مشاغل آزاد هستند و تعهدات سازمان نیز به صورت کوتاه‌مدت و درازمدت است که به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیمه‌هایی مانند بیمه بیکاری، دستمزد ایام بیماری، کمک ازدواج یا حقوق بلاعوض، کفالت والدین و بیمه خدمت سربازی به صورت کوتاه‌مدت و در مدت مشخص و محدود به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.
بازویی تصریح کرد: همچنین بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت نیز به صورت نامحدود و با شرایط بسیار خوب و مناسب به بیمه‌شدگان تحت پوشش ارائه می‌شود.
وی از بازنشستگی خبرنگاران پس از ۲۰ سال کار خبر داد و اضافه کرد: هرکس کارهای سخت و زیان‌آور انجام دهد از ده سال تخفیف در بازنشستگی بهره‌مند می‌شود و در واقع کسانی که به مشاغلی همانند خبرنگاری و مشاغل سخت و زیان‌آور اشتغال دارند پس از ۲۰ سال کار بازنشسته می‌شوند.
کارشناس نامنویسی و حساب‌های انفرادی اداره کل تامین اجتماعی بوشهر نیز گفت: همه افراد جامعه می‌توانند از بیمه‌ تامین اجتماعی استفاده کنند و افراد با ارسال لیست توسط خود یا بازرسی از طرف سازمان از محل کار می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.
علی حیدری افزود: پسران تا ۲۲ سالگی و دختران تا ۱۸ سالگی و در صورت عدم ازدواج و نداشتن شغل از مزایای بیمه والدین استفاده می‌کنند و تحت پوشش قرار می‌گیرند و در صورت افزایش سن و یا ازدواج نمی‌توانند از بیمه والدین استفاده کنند و خود باید برای بیمه شدن اقدام کنند.
وی یادآور شد: دفترچه المثنی با پرداخت ۵۰ درصد حق دستمزد روزانه صادر می‌شود و برای بیمه فرزند چهارم به بعد حق سرانه دریافت می‌شود.
این کارشناس اداره کل بیمه تامین اجتماعی بوشهر تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که از دفترچه دیگران استفاده نکنند چون این کار ضمن اینکه ممکن است حق صاحب دفترچه را در بهره‌مندی از مزایای آن ضایع کند کاری ناپسند است و از نظر شرعی نیز اشکال دارد.
حیدری افزود: تامین اجتماعی بوشهر با تمام توان در خدمت مردم عزیز و شریف استان است و به فضل خدا و با همت و کار مضاعف سعی داریم بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.
در ادامه نیز مردم بخش بردخون به طرح سوالات خود پیرامون بیمه پرداختند و کارشناسان اداره کل استان نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ