- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احداث باغ گیاه‌شناسی با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان

رئیس دانشکده کشاورزی برازجان گفت: احداث باغ گیاه‌شناسی با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی و علمی دانشجویان از پروژه‌های مهم عمرانی این دانشکده محسوب می‌شود و نقش موثری در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی دشتستان ایفا می‌کند

خبرگزاری فارس: احداث باغ گیاه‌شناسی با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان

به گزارش “عسلویه نیوز” عباسعلی حسامی شنبه‌شب در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان از قطب‌های مهم استان در امر کشاورزی است و توسعه صنعت کشاورزی این شهرستان نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

رئیس دانشکده کشاورزی برازجان خاطرنشان کرد: گسترش و بهبود زیرساخت‌های کشاورزی در تمامی عرصه‌ها از مسائل مهمی است که رونق و رشد شهرستان دشتستان را به دنبال دارد.

حسامی بیان داشت: علم کشاورزی یکی از مهم‌ترین لازمه‌های توسعه صنعت کشاورزی است و دانشکده کشاورزی برازجان در در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی اضافه کرد: انجام مطالعات و اجرای تحقیقات کشاورزی از مسائل مهمی است که بر روند توسعه شهرستان دشتستان اثرگذار است و در سال‌های اخیر این دانشگاه توجهی خاص به این مهم داشته است.

رئیس دانشکده کشاورزی برازجان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ دانشجو در رشته‌های تولیدات گیاهی، باغ شناسی، شیلات و اصلاح نباتات در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مرکز در حال تحصیل هستند.

حسامی به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه عمرانی دانشکده کشاورزی دشتستان اشاره کرد و اذعان داشت:‌ پنج پروژه آموزشی، پ‍ژوهشی و رفاهی با هدف توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی دانشجویان این مرکز دردست احداث و تکمیل است.

وی اضافه کرد: ساختمان آموزشی، اداری با اعتبار اختصاصی ۱۲ میلیارد ریال و پیشرفت ۸۰ درصدی، مسجد دانشگاه با اعتبار پنج میلیارد ریال و ۷۵ درصد پیشرفت و خوابگاه دانشجویی با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۰ درصدی ازجمله این پروژه‌هاست.

حسامی بیان داشت: باغ گیاه‌شناسی با هدف توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و علاقه‌مندان گیاه‌شناسی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۴۰ درصدی نیز دردست احداث است.