- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ضرورت توجه رسانه ملی به معرفی محصول خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه رسانه ملی به معرفی محصول خرما تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: ضرورت توجه رسانه ملی به معرفی محصول خرما

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شنبه‌شب در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: خرما یکی از عمده‌ترین تولیدات کشاورزی شهرستان دشتستان است و اشتغال مردم این شهرستان تا حد زیادی به این عنصر بستگی دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان خرمای شهرستان دشتستان در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی نخلداران است و رفع این مشکل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون دولتمردان است.

موسوی‌نژاد بیان داشت: یافتن بازارهای بین‌المللی برای محصولات تولیدی کشاورزان یکی از موثرترین راهکارها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان است و بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته کشورهای چین، هند، اندونزی و برخی از کشورهای آسیایی بازار فروش مناسبی برای تولیدات خرمای استان است.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل هیئت بازاریابی خرما در استان، اضافه کرد: باید هیئتی متشکل از مسئولان ستادی و اجرایی مرتبط با امر کشاورزی و خرما در سطح استان تشکیل و مسئولیت رایزنی و مذاکره به منظور فروش تولیدات خرمای نخلداران استان بوشهر در بازارهای بین‌المللی را انجام دهند.

این مسئول اذعان داشت: تبلیغات و معرفی اجناس و کالاهای تولیدی یکی از موثرترین راه‌‌ حل‌ها در زمینه بهبود وضعیت بازار خرما است، ولی متاسفانه تا کنون هیچ تبلیغات موثری در زمینه معرفی این محصول غذایی پر ارزش صورت نپذیرفته و باید این مهم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تاکنون تنها تبلیغات محصول خرما به سطوح داخلی استان اختصاص داشته و این در حالی است که مردم استان بوشهر عموما با این محصول آشنایی کامل دارند و باید در قالب برنامه‌ریزی مدون تبلیغات خرما را در سطوح ملی و بین‌المللی سوق دهیم.

موسوی‌نژاد متذکر شد: صدا و سیما باید توجه خاصی به معرفی خرما که یکی از عمده محصولات تولیدی استان بوشهر و جنوب کشور است داشته باشد، چون بخش خصوصی توانایی انجام تبلیغات مناسب و موثر در این ارتباط را ندارد.

وی ادامه داد: نتیجه تبلیغات از طریق رسانه ملی امروز بر همگان عیان است و تمایل مردم در تمامی نقاط کشور به محصولاتی که از طریق صدا و سیما تبلیغ می‌شود نشان از این مهم دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صدا و سیمای استان باید تیزر و کلیپی در راستای معرفی محصول ارزشمند خرما تهیه و آن‌را در اختیار شبکه‌های سراسری قرار دهد.