- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بی‌نظیرترین سکونت‌گاه‌های ساحلی دنیا (+عکس)

راهنمای سفر «فوربس»، فهرستی از ۱۰ سکونت‌گاه ساحلی با آب‌های صاف و شفاف و ویلاهای تجملی را تهیه کرده‌ است؛ سکونت‌گاه‌هایی که یکی از منابع درآمد این روزهای بسیاری از کشورهاست.

این روزها گردشگری از جمله صنعت‌هایی است که بسیار درآمدزاست. بسیاری از کشورهای مهم دنیا از این راه درآمدهای کلانی کسب می‌کنند. بازدید از دیدنی‌های شهرهای دنیا از جمله انتخاب‌های معمول برای گردشگران است. اما گذراندن تعطیلات در کنار ساحل یکی دیگر از مواردی است که سودهای اقتصادی فراوانی را نصیب کشورها می‌کند.

 
نام‌هایی که در گزارش زیر آمده است، همه جزو سواحل شلوغ و پرطرفدار دنیا هستند. زیبایی‌های آنها به اندازه‌ای است که هرکسی هوس سرزدن به این مکان‌ها به سرش می افتد. با این حال قیمت‌های نجومی این سکونت‌گاه‌ها چندان هم این اجازه را به هرکسی نمی‌دهد!

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، راهنمای سفر «فوربس»، فهرستی از ۱۰ سکونت‌گاه ساحلی با آب‌های صاف و شفاف و ویلاهای تجملی را تهیه کرده‌ است؛ سکونت‌گاه‌هایی که یکی از منابع درآمد این روزهای بسیاری از کشورهاست.

امانپوری، پوکت

سکونت‌گاه «امانپوری» در ساحل غربی «پوکت» کاملا با معنای نامش «مکان صلح» هماهنگ است. مسافران می‌توانند در ۷۲ ویلا و عمارت کلاه‌فرنگی ساده که بعضی استخر هم دارند ساکن شوند. این جزیره بهترین مکان برای آفتاب گرفتن و قایق‌سواری است. با این حال در نزدیکی این اقامتگاه جزایری دیگری وجود دارد که برای غواصی می‌توانید سراغ آنها بروید.

[1]


کاتن هاوس، موستیک

«کاتن هاوس» نزدیک دریا و در جزیره کاراییبی «موستیک» قرار دارد. اگر در ساحل شنی «اندور»، یکی از بهترین سواحل جزیره، آفتاب بگیرید، در طول روز از شما با دسرهای میوه‌ای خنک، حوله‌های سرد و آب یخ پذیرایی خواهد شد. می‌توانید با قایق به جزیره‌های اطراف بروید و گردش کنید. در ضمن از ملاقات «میک جاگر» خواننده در این جزیره شگفت‌زده نشوید. او خانه‌ای در «موستیک» دارد.

[1]


 ماوریتیوس، آناهیتا

«ماوریتیوس» به خاطر سواحل پوشیده از شن‌های سفیدش معروف است. هنگام اقامت در این جزیره می‌توانید سوار قایق‌هایی با کف شیشه‌ای شوید و اقیانوس را تماشا کنید، در کلاس یوگا شرکت
ساحل مرجانی آرام هتل «ماندارین ارینتال» پوشیده از سنگ‌های عظیم، درختان نخل، ننوهای توری، صندلی‌های راحتی و چترهای آفتابی است. همه ۲۹۶ اتاق هتل با چوب طبیعی و پارچه‌هایی با رنگ‌های شاد و زنده آراسته شده‌اند
کنید، آموزش گلف ببینید یا از ماساژ روی آب با «آلوئه‌ورا» و «لمونگرس» لذت ببرید.

[1]

ماویی، وایلئا

تنها هتل ۵ ستاره «ماویی» در ساحل طلایی «وایلئا» واقع شده است. این هتل ۳۸۰ اتاق دارد و هر اتاق، ایوان‌های خصوصی و دکور سبک هاوایی. هتل سه استخر دارد که در آنها  از کرم ضدآفتاب گرفته تا آب معدنی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

[1]


وایسروی، آنگویلا

هتل «آنگویلا»، بین دو خلیج و بر دو ساحل واقع شده و ۳۲۰۰ فوت تا دریا فاصله دارد. اتاق‌های هتل طراحی دلنشینی دارند. کف اتاق‌های این هتل با کفپوش ماربل تراورتن پوشیده شده است. هر اتاق بالکنی و استخر خصوصی دارد.

[1]

ریتی راه، مالدیو

مهم نیست کدام ویلای این جزیره خصوصی را انتخاب کنید،چون تمام آنها نمایی از اقیانوس «هند» پیش چشمان شما نمایش می دهند.به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، ۱۳۰ ویلای هوایی در این جزیره وجود دارد که بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند و بالکن‌های وسیعی دارند. برخی از این ویلاها روی آب بنا شده‌اند و ننوهای توری از لبه‌ بالکن ویلا، بالای سطح اقیانوس، آویزان است.

[1]


ماندارین اورینتال، سانیا

این جزیره که در عرض جغرافیایی مشابهی با «هاوایی» واقع شده است، گرم‌ترین ساحل «چین» را دارد. ساحل مرجانی آرام هتل «ماندارین ارینتال» پوشیده از سنگ‌های عظیم، درختان نخل، ننوهای توری، صندلی‌های راحتی و چترهای آفتابی است. همه ۲۹۶ اتاق هتل با چوب طبیعی و پارچه‌هایی با رنگ‌های شاد و زنده آراسته شده‌اند.

[1]

جزیره لیزرد، استرالیا

طبیعت بکر و دست نخورده مشخصه این جزیره است که سرتاسر آن با شن‌های بسیار ریز پوشانده شده است. ۴۰ اتاقی که در این جزیره برای سکونت مسافران ساخته شده، به ساحل بسیار نزدیک است.  از تفریحات متداول در این جزیره غواصی است.

[1]


سن ریجیس، بورا بورا

خانه‌های ییلاقی این جزیره،روی آب واقع شده‌ و کف شیشه‌ای دارند تا مسافران قادر به دیدن دریا باشند. هر کدام از ویلاها استخری اختصاصی هم دارد. در سواحل ماسه‌ای این جزیره سرویس‌های متنوع، چترهای آفتابی و صندلی‌های راحتی برای مسافران موجود است.

[1]

رافل پرالن، سیشل

«رافل پرالن» جزیره‌ای دور افتاده در «سیشل» است. اقامت‌گاه‌های این جزیره در راس شمال شرقی آن و نزدیک تپه‌ای بر فراز دریا قرار دارد. ویلاها دارای عمارت‌های کلاه فرنگی مسقف با امکاناتی چون استخر، مبل‌های تخت‌خواب‌شو، میزهای غذاخوری و غیره هستند. «پرالن» دو ساحل زیبا و منحصر به فرد دارد که با شن سفید پوشیده شده‌‌اند.

[1]