- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

یکی از پیام های غدیر اطاعت محض از ولایت است

“عسلویه نیوز” حجه الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد امام جمعه بخش عسلویه با اشاره به جایگاه و نقش غدیر در دین مبین اسلام بر هدفمندی و نتیجه بخش بودن مراسمات دهه امامت و ولایت در بخش تاکید نمود. [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” هاشمی نژاد با اشاره به پیام های غدیر، اطلاعات محض از ولایت و ولی زمان را یکی از پیام های غدیر دانست و افزود: امروز متاسفانه آنطور که باید مطیع امر ولایت باشیم نتوانسته ایم آنرا محقق سازیم.

ایشان بصیر بودن، دریافت وظیفه و تکلیف را از دیگر پیام های غدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از درس های غدیر این است که در راه دین و دینداری باید استقامت داشته باشیم.

در ادامه نادری بخشدار ویژه عسلویه با اشاره به جایگاه امامت و ولایت و مسئله غدیر در اسلام تصریح کرد: غدیر یک مسئله جزئی و فرعی در اسلام نیست، بلکه یک نقطه عطفی در تاریخ اسلام و رکن رکین امامت و ولایت است ایشان افزود: اسلام بر ۲ رکن اصلی استورا است، رکن اول آن غدیر است که تبلور آن امامت و ولایت است و رکن دوم عاشور است که تبلور شهادت است اگر این دو رکن نبود  ازاسلام خبری نبود.

بخشدار ویژه عسلویه تصریح کرد: اگر غدیر نبود ،اسلام نیز مانند دین مسیحیت و یهود تحریف می شد.

ایشان تصریح کرد: در طول تاریخ تلاشهای زیادی صورت گرفته که این مسئله حیاتی پنهان بماند و امروز تمام سعی و تلاش دشمنان این است که با جنگ نرم و فضای سایبری و… در این مسئله مهم ایجاد شهبه کنند.

نادری تاکید کرد: باید جهتگیری مراسمات دهه ولایت نسل جوان و نوجوان و محوریت برنامه ها باید مردمی باشد .ایشان تصریح کرد: غدیر هویت و شناسنامه شیعه است و امنیت و آرامش کنونی ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی بواسطه غدیر است.

ایشان در ادامه از کلیه مسئولین ادارات و شرکتها خواست که در برگزاری دهه امامت و ولایت با ستاد غدیر بخش نهایت همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دهه امامت و ولایت در سطح بخش برنامه های متعددی منجمله مراسم سخنرانی با حضور حجه الاسلام و المسلمین علم الهدی، برپایی دعای عرفه، نماز عید غدیر و برپایی سفره واحدث با حضور اهل تسنن و شیعه در شهر عسلویه، برگزاری همایش های علمی پیرامون غدیر، ایستگاههای صلوتی  و مراسم نور افشانی در نظر گرفته شده است.