- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استقرار سیستم پزشکی از راه دور در مناطق عملیاتی صنعت نفت

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محمد جواد کیان؛ مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت‌نفت گفت: با توجه به حوادثی که ممکن است در مناطق عملیاتی نفت خیز برای کارکنان ایجاد شود، با راه‌اندازی مرکز درمانی می توانیم خدمات درمانی را در کوتاه‌ترین زمان به افراد آسیب دیده در منطقه ارائه دهیم.
وی استقرار سیستم پزشکی از راه دور (تله مدیسین) را از طرح‌های در دست اجرا در در مناطق عملیاتی صنعت نفت خواند و گفت: ایجاد این مرکز در منطقه عسلویه از مهمترین طرح‌های این سازمان است.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت‌نفت افزود:‌ با توجه به حوادثی که ممکن است در مناطق عملیاتی برای کارکنان ایجاد شود، با راه‌اندازی این مرکز می توانیم خدمات درمانی را در کوتاه‌ترین زمان به افراد آسیب دیده در منطقه ارائه دهیم.
به گفته کیان، خدمات درمانی صنعت نفت همگام با توسعه فازهای جدید در منطقه عسلویه با هدف ارتقا سلامت جسمی و روحی کارکنان صنعت نفت توسعه می‌یابد.
وی با بیان این‌که توسعه منطقه عسلویه، نقطه اتکا آینده صنعت نفت است، گفت: فضاهای بهداشتی و درمانی در این منطقه باید توسعه یابد تا بتوانیم خدمات خوبی به کارکنان ساکن و مردم بومی که میزبان صنایع نفت و گاز هستند، ارائه دهیم.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از راه‌اندازی اورژانس هوایی در این منطقه خبر داد و افزود: با مذاکراتی که با مدیریت منطقه ویژه انجام پذیرفته، قرار است هواپیمای اورژانس در این منطقه مستقر شود تا درصورت بروز حادثه، بیمار را به مراکز درمانی منتقل کنند.
بر پایه این گزارش، ‌بخش بستری ۲۴ تختخوابه بیمارستان توحید جم، سیستم نرم افزار جامع بیمارستان توحید (HIS) و درمانگاه فازهای ۶، ۷و ۸ مجتمع گاز پارس جنوبی، سه شنبه (۲۰ مردادماه) با حضور دکتر کیان، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و جمعی از مدیران و مسئولان منطقه عسلویه در این منطقه به بهره برداری رسید.