برکت امام حسین(ع) باعث شده که روز به روز عزاداری آن حضرت، باشکوه‌تر برگزار شود
تاريخ ارسال خبر : 25 اکتبر 2014 | ساعت 8:13 | کد خبر: 32284 | sv86 | چاپ این مطلب

امام جمعه عسلویه گفت: برکت امام حسین(ع) باعث شده که روز به روز عزاداری آن حضرت، باشکوه‌تر برگزار شود.امام جمعه عسلویه

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: با رعایت تقوا و دوری از گناهان می‌توانیم به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.

وی با توصیف ویژگی‌های مومنین حقیقی از دیدگاه امام علی(ع) افزود: خودبزرگ‌بینی صفتی ناپسند است و انسان‌های مومن، متواضع هستند و ادعای بزرگی و برتری نسبت به کسی ندارند.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نماز این هفته جمعه نیز به ویژگی‌های انسان‌ها در آخر‌الزمان اشاره و خاطرنشان کرد: مردمان در دوران آخر‌الزمان، سنت‌ها را فراموش می‌کنند و بدعت‌ها در این دوران زیاد می‌شود و در واقع بدعت‌ها جای سنت‌ها و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را می‌گیرد.

هاشمی‌نژاد به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان جوان اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، نخبگان را به مانند ذخایر روزمینی می‌دانند و تاکید کردند که باید به ثروت‌های روزمینی و هوش و استعداد و خلاقیت جوانان تکیه کنیم.

وی یادآور شد: به فرموده رهبر انقلاب، نباید تنها به ذخایر زیرزمینی اتکا کنیم و سران سه قوه و مسئولان نظام باید به امور نخبگان و تولید علم اهتمام بیشتری داشته باشند.

امام جمعه عسلویه در ادامه با تسلیت ایام محرم ماه عزای حسینی گفت: برکت امام حسین(ع) باعث شده که روز به روز عزاداری آن حضرت، باشکوه‌تر برگزار شود.

هاشمی‌نژاد با توصیه نکاتی به هیئت‌های عزاداری و متولیان عزاداری‌ها افزود: مراسمات سنتی و مجالس روضه‌خوانی نباید فراموش شود و نباید تنها به شلوغ کردن هیئت‌ها توجه کنیم بلکه باید در افزایش محتوای عزاداری‌ها و کیفیت‌بخشی به مراسمات نیز همت داشته باشیم.

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر در عزاداری این است که نباید از همسایه‌ها سلب آرامش شود و نباید موجبات آزار و اذیت سایر همشهریان شویم.

امام جمعه عسلویه به هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده با عشق و خلوص نیت راهش را انتخاب کرد و بهترین الگوی ایثار در عصر ما امثال شهید فهمیده هستند و نوجوانان و جوانان باید راه درست را انتخاب کنند.

هاشمی‌‌نژاد در ادامه با تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: عالم مجاهد و معلم اخلاق حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی خدمات بسیار زیادی به نظام ارائه کرده و رهبر انقلاب وی را سیاستمدار صادق و انقلابی برشمرده‌اند و تشییع جنازه باشکوه ایشان به دشمنان قسم خورده نظام ثابت کرد که مردم مرید روحانیت هستند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ