- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

انصراف جلالیان از کاندیداتوری مجلس؟

در حالی که زمزمه هایی درباره احتمال عدم کاندیداتوری نماینده کنونی جنوب استان در انتخابات مجلس نهم به گوش می رسد، اما عسکر جلالیان حاضر به تایید یا تکذیب این موضوع نشده و می گوید: «هنوز برای تصمیم گیری درباره انتخابات زود است.»
به گزارش «خلیج فارس»؛ تردید جلالیان آن هم کمتر از ۵ ماه به انتخابات مجلس این گمانه زنی را تقویت کرده که او جزو معدود نمایندگانی است که پس از یک دوره وکالت مردم، به این نتیجه می رسد که این تجربه را تکرار نکند.
عسکر جلالیان ابتدا در انتخابات مجلس هفتم شانس خود را برای راهیابی به بهارستان آزموده بود، اما در نهایت شاهد رقابت قیصر صالحی و سید اسدالله علمداری در مرحله دوم بود که نهایتا اقبال مردمی به سمت صالحی چرخید و او نماینده مجلس شد.
دانش آموخته ارتباطات که متولد روستای قلعه باغ شهرستان جم است، اما پس از شکست در اولین تجربه نامزدی مجلس، تلاش کرد در انتخابات مجلس هشتم با یک برنامه ریزی منسجم تر، داشته های خود را که تحصیلات آکادمیک محور آنهاست عرضه کند؛ نهایتا در مرحله نخست ۱۵ هزار رای اعتماد مردمی کسب و با فاصله ۳ هزار رای از قیصر صالحی، گره انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.
در مرحله دوم این بار جلالیان گوی رقابت را از نماینده سابق ربود و از قریب ۵۲ هزار رای ماخوذه، بالغ بر ۲۷ هزار رای را کسب و با اختلاف ۵ هزار رای نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس هشتم شد.
او اگرچه در تبلیغات انتخاباتی اش، یکی از اولویت های نمایندگی اش را “ریاست کمیسیون انرژی مجلس” با هدف تاثیرگذاری بر نفتی ها برای نقش آفرینی بیشتر در توسعه بوشهر خصوصا جنوب استان عنوان کرده بود، اما در اولین انتخابات کمیسیون مذکور تنها رای خودش را کسب کرد، سال دوم مجلس به عنوان دبیر برگزیده شد و اکنون نیز عضو عادی این کمیسیون شناخته می شود.
اکنون در حالی که کمتر از ۵ ماه به انتخابات مجلس نهم باقیست، زمزمه هایی درباره تردید عسکر جلالیان برای نامزدی در انتخابات آتی به گوش می رسد.
او اما حاضر به تایید یا تکذیب این شنیده ها نیست و تنها می گوید: «هنوز برای تصمیم گیری در این خصوص زود است.»
عسکر جلالیان ادامه داد: «آنقد گرفتاری های فعالیت نمایندگی مجلس ذهن بنده را مشغول کرده که حقیقتا هنوز فرصت کافی برای تصمیم گیری درباره انتخابات آینده مجلس نداشته ام.»
سال گذشته نیز موضوع احتمال کاندیداتوری جلالیان از حوزه بوشهر برای انتخابات مجلس نهم به گوش رسید که همان زمان هم واکنش او به این خبر همان بود که اکنون می گوید: «یک سال دیگر تا انتخابات زمان یاقی است و باید روی دوره کنونی تمرکز داشته باشم.»
همه آنچه باعث طرح چنین خبرها و احتمال عدم نامزدی جلالیان در انتخابات آتی و اضافه بر آن تردید وی در پاسخگویی به پرسش های از این دست شده را باید در محقق نشدن انتظاراتی دانست که ساکنان جنوب استان به امید برآورده شدن آن برگه های رای را به نام جلالیان به صندوق ها انداختند و احتمالا برخی نارضایتی ها وی را به این صرافت انداخته که “کناره گیری” از انتخابات بهتر از “شکست” می باشد.
با این حال به نظر می رسد او تا حتی تا زمان نام نویسی نامزدها نیز این مرحله تردید را طی می کند تا وزن رقبایش را آزموده و آنگاه تصمیم آخر را بگیرد.