- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بکارگیری تکنیک های علمی و جهانی در معرفی نقش توسعه ای صنعت نفت

عسلویه نیوز ، بیست و پنجمین نشست روسای روابط عمومی ۴ شرکت اصلی وزارت نفت با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در محل شرکت نفت و گاز پارس بر گزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علی وکیلی در جمع روسای روابط عمومی شرکتهای اصلی، با بیان اینکه آنچه در صنعت نفت به لحاظ حجم عملیات توسعه ای، سرمایه گذاری و نقش موثر آن در درآمد زایی و اقتصاد ملی با سایر سازمانها و وزارتخانه های کشور قابل قیاس نیست، بر لزوم بکارگیری تمام توان علمی متخصصان ارتباطی در بیان نقش سازنده صنعت نفت در اقتصاد ملی تاکید کرد.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس افزود : اینکه با استفاده از چه رویه ای عملکرد خدمتگزاران مردم در صنعت نفت اطلاع رسانی شود خود موجب دلگرمی ملت و ایفای نقش سازنده تر مدیران در انجام وظایف ملی خواهد شد .
وی اصلاح ساختار های عملکردی پیشین در حوزه روابط عمومی های صنعت نفت را به دلیل پتانسیلهای گسترده ای که در آن بخش نهفته است ضروری خواند و افزود: استخراج سرفصل های مهم صنعت نفت و پردازش کارشناسانه آن، انجام مطالعات موثرجامعه شناسی، بکارگیری تکنیکهای خلاق ارتباطی، شناخت افکار عمومی و بهره گیری از تعالیم قرآنی در نفی و اثبات موضوعات از جمله محورهای مهمی است که لازم است در بدنه برنامه ای و اجرایی روابط عمومی ها به شکل نظام یافته ای وارد شود.وی با ابراز خرسندی از چیدمان علمی روابط عمومی های صنعت نفت در دور جدید گفت: قطعا توسعه این روند موجب شناخت بیشتر افکار عمومی ایران و جهان از تحولات توسعه ای ارزشمندی است که صنعت نفت بر اجرای برنامه ها و اسناد بالادستی این حوزه تمرکز یافته است .
مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از راهبردهای جدید در روابط عمومی های صنعت نفت با بیان اینکه معتقدیم عدم انعکاس پتانسیل های صنعت نفت به عنوان پیشران اقتصاد و تولید ملی را عین بی تدبیری می دانیم اظهار داشت: اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با تعریف ۳ سطع عملیاتی جدید سعی بر ایجاد همگرایی و ایفای نقشی سازنده تر در عملکرد مدیران روابط عمومی صنعت نفت دارد.
حسین پرسان افزود: لایه نخست طراحی شده مربوط به هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکتهای اصلی به صورت هفتگی است که تلاش شده است تا به گونه ای روابط عمومی های شرکتهای ملی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش متناسب با رویدادهای هفتگی در یک همگامی مثبت موجب هم افزایی بیشتر در نحوه اجرای برنامه های روابط عمومی باشند. وی افزود: تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت نفت(متشل از ۱۶ نفر از مدیران روابط عمومی) نیز لایه تعریف شده دیگری به منظور دربرگیری وسیع تر مدیران روایط عمومی در همگامی با برنامه ها و تولید ایده های جدید در معرفی صنعت نفت است که نهمین دور آن روز پنج شنبه در شهر بندرعباس برگزار می شود.
پرسان، تشکیل شبکه های استانی مدیران روابط عمومی صنعت نفت متشکل از ۵ منطقه کشوری را لایه سوم تعریف شده در این حوزه ذکر کرد و گفت:این ۳ لایه مجموعه برنامه های روابط عمومی صنعت را در قالب سازماندهی موثری به چارچوبهای عملیاتی مفید وارد خواهند کرد. مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود:اداره کل روابط عمومی خود را در رهگذر این هم اندیشی سهیم کرده و با تامید بر لزوم پشتیبانی از تولید نقش های سازنده در روابط عمومی بزرگترین صنعت کشور، نقاط افتراق و واگرایی قبلی را به فضای مودت و دوستی تبدیل کرده تا بیشترین اثر بخشی از ارتباط متقابل این صنعت با بخش های متعدد داخلی و افکار عمومی بیرونی ایجاد شود.
وی از میزبانی شرکت نفت و گاز پارس از بیست و پنجمین گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکتهای اصلی تشکر کرد و گفت:انعکاس مناسب دستاورد های دولت در حوزه پارس جنوبی محصول تدابیر خردمندانه است که روابط عمومی این شرکت در یک همکاری دوجانبه با اداره کل به کار بسته است.
نصرت زاده، رییس روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس نیز با تشریح پیشرفتهای جدید درانعکاس ملی و بین المللی تحولات توسعه ای پارس جنوبی از میزبانی مدیران روابط عمومی شرکتهای اصلی نفت ابراز خرسندی کرد و گفت: تولید اندیشه های جدید در تدوین راهبردهای اثربخش روابط عمومی، اولویتی است که بایستی در متن صنعت نفت همگام با رشد و توسعه عملیات بدان پرداخته شود.