- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هر فاز پارس جنوبی پس از بهره‌برداری تا ۵۰ سال درآمدزایی دارد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هر فاز پارس جنوبی پس از بهره‌برداری علاوه بر اشتغال‌زایی در این منطقه تا ۵۰ سال درآمدزایی خواهد داشت. [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، سید مسعود میرکاظمی با اشاره به اهمیت تکمیل و بهره‌برداری کامل فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی، بر توسعه زیرساخت‌های این منطقه برای پشتیبانی بهتر از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان تاکید کرد و اظهار داشت: کمیسیون انرژی مجلس می‌تواند به منظور اختصاص منابع مالی بیشتر به این مهم کمک کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر اعضای این کمیسیون به عسلویه افزود: حضور اعضای کمیسیون انرژی می‌تواند برای این منطقه در تامین بودجه، وضع قوانین و تامین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه این منطقه کمکی ویژه باشد.

میرکاظمی تصریح کرد: با همت، تلاش و برنامه‌ریزی اصولی می‌توان علاوه بر افزایش برداشت گاز، صنعت نفت را در تزریق گاز به میدان نفتی و صادرات میعانات گازی و فرآورده‌های پتروشیمی حمایت کرد.

وی گفت: توسعه این منطقه علاوه بر اشتغال و سودآوری مطمئن، سبب توسعه فناوری‌های بومی و توانمندی صنایع داخلی می‌شود؛ ضمن اینکه دانش، تجربه و توان علمی و فنی کارشناسان و کارکنان داخلی نیز افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان سرمایه برای ساخت هر فاز پارس جنوبی در مدت تنها هشت ماه برگشت داده می‌شود، افزود: هر فاز پارس جنوبی پس از بهره‌برداری، علاوه بر اشتغال‌زایی در این منطقه تا ۵۰ سال درآمدزایی خواهد داشت.

میرکاظمی با اشاره به توسعه فازهای در حال ساخت پارس جنوبی در منطقه پارس دو (پارس کنگان)، یادآور شد: از سال گذشته تاکنون بیشتر تجهیزات مورد نیاز، بومی‌سازی شده است، در سایت دو منطقه پارس جنوبی که یک منطقه کوهستانی بود میلیون‌ها متر مکعب خاکبرداری شد و امروز فازهای پارس جنوبی در این منطقه از حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه عملیات خاکی برخوردارند.

وی ادامه داد: برخی تجهیزات نیز وارد فازها شده و امیدواریم از سال آینده بهره‌برداری از این فازها آغاز شود.