- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه خلیج فارس

عسلویه نیوز” رئیس دانشگاه خلیج فارس از برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در این دانشگاه خبر داد.

دکترحسن تاجیک  اظهار کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه خلیج فارس نهادینه شده و در آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: این کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات مختلف با مشارکت تشکل‌های دانشجویی و معاونت فرهنگی به ‌صورت منسجم و جدی آغاز و این روند ادامه می‌یابد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: اگر چه ‌اینگونه کرسی‌ها به صورت پراکنده در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما با تدوین آیین‌نامه و دستور‌العمل توسط وزارت علوم، اجرای این برنامه ارزشمند در دانشگاه‌ نهادینه می‌شود و راهکار مناسبی برای نقد منصفانه آزاداندیشی و خلق ایده‌های جدید در فضایی کاملا علمی ارائه می‌شود.

تاجیک اضافه کرد: نتیجه این امر حاکم شدن فضای با نشاط سیاسی در دانشگاه‌هاست که موجب افزایش بصیرت و بلوغ فکری دانشجویان و اساتید می‌شود.

وی اظهار کرد: موضوعات این کرسی‌های آزاد‌اندیشی شامل‌ بیداری اسلامی، نقد و بررسی مسائل و موضوعات ‌روز در عرصه ملی و بین‌المللی است‌.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۳۵ رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، گفت: ۲۵ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی نیز در دانشگاه خلیج فارس وجود دارد .

تاجیک افزود: همچنین مقطع دکتری رشته شیمی آلی نیز از ترم آینده تحصیلی در دانشگاه خلیج فارس‌ فعال می‌شو‌د.

وی گفت: هم‌اکنون ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۱۷۰ نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه خلیج فارس مشغول به تحصیل و کار علمی و تدریس هستند‌.

رئیس دانشگاه خلیج فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت شش دانشکده مختلف، دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی نیز با پایان یافتن عملیات اجرایی ساختمان در پایان ترم تحصیلی فعلی، فعال می‌شود.

تاجیک گفت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی شهرستان دشتی و دانشکده علوم و فنون دریایی نیز در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به اخذ مجوز برای شش مرکز پژوهشی در شهرستان‌های استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: اقدامات اولیه برای‌ را‌ه‌اندازی برخی از این مراکز در شهرستان‌ها صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر عنوان کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس به پژوهشکده خلیج فارس ارتقا می‌یابد و در ذیل آن گردهمایی پژوهشی جدیدی با توجه به مصوبه اخیر هیئت دولت ایجاد می‌شود./جنوب پرس