- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جدیدترین آمار از تغییرات جمعیتی در قاره های جهان/ ایران در رده ۱۷ جهان

اروپا نیز میزبان حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان است. این رقم نسبت به ۶۱ سال پیش یعنی سال ۱۹۵۰ میلادی، ۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد.این گزارش پیش بینی می کند که جایگاه آب در قرن بیست و یکم همان جایگاه نفت در قرن گذشته باشد.

براساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز عالی بررسی های جمعیتی در آلمان، جمعیت جهان هفت میلیارد نفر است که ۶۱ درصد از این جمعیت در آسیا زندگی می کند.

به گزارش عصر ایران [1] به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، براساس این آمار ، دو سوم جمعیت جهان تحت پوشش حمایت های اجتماعی قرار ندارند. جمعیت جهان در پایان ماه اکتبر به رقم هفت میلیارد نفر رسید.

قاره آفریقا حدود ۱۵ درصد از مردم جهان را در خود جای داده اما این نسبت در پایان قرن فعلی (۲۱) به ۳۵ درصد افزایش می یابد.
دلیل این افزایش ، ادامه رشد صعودی تولید مثل در آفریقا عنوان شده است.

اروپا نیز میزبان حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان است. این رقم نسبت به ۶۱ سال پیش یعنی سال ۱۹۵۰ میلادی، ۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

گزارش های سازمان ملل متحد نیز نشان می دهد که این روند کاهشی در اروپا ادامه می یابد و در سال ۲۱۰۰ میلادی به ۶٫۷ درصد می رسد.

۶۱ درصد از جمعیت جهان هم در قاره آسیا زندگی می کند ولی این نسبت تا پایان قرن فعلی به ۴۵ درصد کاهش می یابد.
به احتمال بسیار نسبت جمعیت قاره آمریکا به کل جمعیت جهان یعنی ۱۳ درصد تا پایان قرن حاضر ثابت می ماند. همین وضعیت درباره نسبت جمعیتی در قاره استرالیا و اقیانوسیه یعنی ۰٫۶ درصد صدق می کند.

براساس این گزارش، دو سوم مردم جهان یعنی ۵٫۱ میلیارد نفر تحت پوشش حمایت های اجتماعی نیستند و تنها ۱۵ درصد از بیکاران در جهان، حقوق بیکاری دریافت می کنند.
این گزارش پیش بینی می کند که جایگاه آب در قرن بیست و یکم همان جایگاه نفت در قرن گذشته باشد.

خانم کرستی جنکنسون از مرکز عالی منابع جهانی در واشنگتن گفت:در قرن گذشته مصرف آب بیش از دو برابر میزان افزایش جمعیت بود. همین موضوع میزان نیاز به آب شیرین در جهان به رقم های بالا و بی سابقه ای نزدیک می شود. پیش بینی می شود مصرف آب در کشورهای در حال توسعه در بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۵به میزان ۵۰ درصد  و در کشورهای توسعه یافته ۱۸ درصد افزایش یابد.