- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

یک نمایشگاه دائمی در بوشهر

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: با تصویب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیون ریالی ، نخستین نمایشگاه دایمی پیشگیری از اعتیاد در بوشهر راه اندازی می شود.

 

 

به گزارش “عسلویه نیوز”  سرتیپ دوم حیدر عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه که دردو بخش حجمی ونوشتاری برای ارایه خدمات فرهنگی رایگان به دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها راه اندازی می شود، پیشگیری ازاعتیاد است .

وی اضافه کرد: با بهره گیری از توان استادان و متخصصان حوزه های مشاوره در زمینه پیشگیری از اعتیاد نشست های تخصصی دراین نمایشگاه برگزار می شود.

عباس زاده یادآورشد : به منظور حضور فعال گروه های هدف، مکاتبات گسترده ای با دانشگاه ها و آموزش و پرورش استان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ایجاد مرکز درمان اجباری برای معتادان غیرمعرف ضروری است و شناسایی و معرفی افراد فقط برعهده نیروی انتظامی و پس از اخذ نیابت قضایی است.

وی اضافه کرد: معیار معرفی این افراد به این مرکز، معتادان تزریقی شدید ، قرار گرفتن در محدوه سنی ۱۷ تا ۶۵ سال و نداشتن ابتلا به بیماری های شدید روانی و جسمی است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآورشد: معتادان به اعتیاد غیر تزریقی، معتادان متکدی، معتادان مبتلا به بیماری های شدید روانی و معتادان بزهکار در این مراکز ساماندهی نمی شوند.

وی با اعلام تغییر استفاده معتادان از روش های سنتی به مواد آزمایشگاهی و صنعتی اظهار کرد: براساس آمار موجود ۸۲ درصد از افرادی که در سال گذشته به مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه کرده بودند، دوباره به سراغ مواد مخدر رفته اند.

عباس زاده بیان کرد: هم اکنون ۳۰ نقطه آلوده به مواد مخدر و حضور معتادان در استان بوشهر شناسایی شده است که مشکلی برای جمع کردن این افراد وجود ندارد ولی برای نگه ‌داری آنان نیازمند مکانی مشخص هستیم