- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جابه‌جایی تجهیزات در پارس جنوبی شتاب می‌گیرد

مدیرعامل پارس جنوبی گفت: با کاهش گیت‌های ارزیابی کالا، جابه‌جایی تجهیزات در پارس جنوبی شتاب می‌گیرد.

به نقل از روابط عمومی پارس جنوبی، سید پیروز موسوی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۴ گیت گمرک در منطقه عسلویه فعال است که با هدف شتاب بخشیدن در جابه‌جایی کالاهای مورد نیاز فازهای پارس جنوبی قرار است این تعداد جمع‌آوری و به سه دروازه اصلی تبدیل شوند.
وی  تصریح کرد: با توجه به ضرورت شتاب بخشیدن در انتقال کالاهای مورد نیاز فازهای توسعه‌ای در منطقه پارس جنوبی وجود این تعداد دفتر در منطقه برای صنعت نفت و کشور زیان‌بار است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در منطقه کنگان نیز قرار است در فاز نخست چهار دروازه کمرگ مستقر شود اما در فاز دوم این تعداد به دو دروازه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه مشکلی در ترخیص کالا در دروازه‌های گمرک وجود ندارد، افزود: بر اساس قوانین دولتی مناطق ویژه و آزاد کشور باید مجهز به مدیریت گمرک باشند و این مدیریت در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به صورت کاملا هماهنگ با سازمان گمرک کشور فعالیت می‌کند و ورود و خروج کالا به خوبی در حال انجام است.
موسوی گفت: پس از اجرایی شدن پروژه‌های منطقه پارس شمالی دروازه‌های گمرک نیز در این منطقه فعال خواهد شد.
وی اذعان داشت: دروازه‌های گمرک فعال در منطقه پارس جنوبی و کنگان برای ترخیص کالاهای مورد نیاز صنعت نفت استفاده می‌شود همچنین سازمان گمرک در منطقه نخل‌تقی و عسلویه برای ترخیص کالاهای تجاری چندین دروازه فعال دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی دو تا هشت درصدی توسعه فازهای پارس جنوبی، با حضور وزیر نفت و ارائه راهبردها برای شتاب بخشیدن در اجرای این فازها، امیدواریم این عقب ماندگی جبران شود.
موسوی ابراز داشت: در سفر اخیر وزیر نفت به منطقه ویژه پارس جنوبی، از پیمانکارانی که در اجرای پروژه‌های خود تاخیر داشتند خواسته شد، برنامه جبران این عقب‌ماندگی را ارائه دهند تا فازهای ۳۵ ماه (۱۲،۱۳،۱۹، ۲۰ تا ۲۴) فازهای پارس جنوبی در زمان مشخص اجرا شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره حضور شرکت کره جنوبی در این منطقه بیان داشت: شرکت کره‌ای بر اساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و آئین‌نامه اجرایی آن و با رعایت همه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در منطقه ویژه پارس، حضور دارد.
موسوی با بیان اینکه این شرکت با هدف ساخت سازه‌های فولادی مورد نیاز فازهای پالایشگاهی و طرح‌های پتروشیمی در پارس جنوبی و پارس کنگان، در دو فاز عملیاتی، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: این شرکت جذب و بکارگیری نیروهای بومی منطقه عسلویه را در دستور کار دارد.
وی اظهار داشت: سرمایه‌گذار خارجی، با تاسیس یک شرکت مستقل ایرانی با عنوان شرکت سرمایه‌پذیر، به زودی خط تولید کارخانه‌های خود را نصب می‌کند و از آنجا که خط تولید کارخانه‌های شرکت خارجی، پیشرفته و خودکار است، از این رو میزان اشتغال‌زایی این طرح حدود ۲۵۰ نفر اعلام شده است.