فداکاری صیاد گناوه ای فراموش نشود+عکس
تاريخ ارسال خبر : 31 اکتبر 2013 | ساعت 12:43 | کد خبر: 29316 | sv71 | چاپ این مطلب

حدود پنج سال ازنجات جان ۲۲ مسافر اتوبوس دریایی غرق شده درمسیر جزیره خارک به بندرگناوه گذشت اما هنوز سپاسی درخورشان این صیاد فداکار که دریک هوای طوفانی درخلیج فارس با به خطرانداختن جان ومال خود اجازه نداد، خانواده این دانشجویان داغدار شوند، صورت نگرفته است.

به گزارش «عسلویه نیوز» ظهراب رستمی که همراه برادرزاده خود درهشتم آبان سال ۸۸ در یک روز طوفانی درحال بازگشت از صید، روی آب های متلاطم خلیج فارس اشیایی برجای مانده از یک شناور شکسته را مشاهده کرد و متوجه شد حادثه ای ناگوار به وقوع پیوسته است.

سرنشینان شناور درحالی که روی آب های سرگردان، وحشت زده برای نجات جان خود دست و پا می زدند، این صیاد همانند فرشته ای به کمک مسافرانی که حتی آشنایی با فن و اصول شنا نداشتند، شتافت و آنان را که امیدی برای زنده ماندن نداشتند از یک حادثه دردناک نجات داد.

این صیاد توانست به صورت معجزه آسایی مسافران این اتوبوس دریایی را که بیشتر آنان دانشجو بودند از روی آب گرفته و با قایق خود که هرلحظه امکان واژگون شدن آن به دلیل وزن بیش از حد وجود داشت به ساحل خلیج فارس برساند.

صیاد گناوه ای در بدترین شرایط دریا که جان خودش نیز در خطر بود توانست دست به کاری بزرگ و بی نظیر بزند و همانند فرشته ای بر سر غرق شدگان حاضر شود و آنان را پس از دوساعت تلاش به صورت معجزه آسایی ازمرگ نجات دهد.

اگرچه دراین مدت چندساله ازاین صیاد فداکار گناوه ای به طور شایسته تجلیل و قدردانی نشده اما ضرورت داشت که مسوولان در پنجمین سالروز این حادثه مهم از این صیاد تجلیل می کردند.

ظهراب رستمی که همسرش چندین سال گرفتار یک بیماری صعب العلاج بود و باوجود مراقبت های زیاد و هزینه های گزاف در تابستان امسال دارفانی را وادع گفت بزرگترین آرزوی خود را سلامتی و تندرستی مردم بویژه بیماران بستری شده در بیمارستان ها خواند و گفت: برطرف کردن مشکلات و برآورده کردن نیازهای صیادان این شهرستان انتظاراتی است که از مسوولان دارم.

وی افزود: اززمان آن حادثه حتی تاکنون نجات یافتگان و خانواده آنان هیچ تماسی با من نداشتند.

رییس شیلات گناوه با قدردانی از فداکاری این صیاد گفت: این صیاد از صیادان مروج (گروه همت ماهیگیری) به عنوان رابط بین شیلات و جامعه صیادی است که توانست با نجات جان ۲۲ مسافر شناور غرق شده در دریا کاری بزرگ و شایسته ای انجام دهد که تا ابد ماندگار بماند.

مهدی ابراهیمی افزود: اداره شیلات به منظور پاسداشت رشادت های این صیاد درهفته آینده از ایشان تجلیل خواهدکرد.

مدیرکل بنادرماهیگیری سازمان شیلات ایران در سفرسال گذشته خود به گناوه گفته بود: به پاس ایثارگری و زحمات انسان دوستانه ˈظهراب رستمیˈ صیاد فداکار شهرستان گناوه، پیشنهاد ثبت روز صیاد در تقویم ملی کشور به مراجع ذی صلاح ارایه شده است.

محسن علی گلشنی افزود: این صیاد با به خطر انداختن جان ومال خود در هشتم آبان سال ۸۸ فرشته نجات ۲۲ مسافر دریایی در مسیر جزیره خارک به بندر گناوه شد که شایسته است به نحو ممکن فداکاری این صیاد نه تنها در سطح ایران بلکه در جهان معرفی تا در اذهان و خاطرات همیشه ماندگار و جاودان بماند.

وی اظهارکرد: نام این صیاد به عنوان فردی که توانسته در حوزه دریانوردی کشور خدمات ارزشمندی ارایه دهد از طرف جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی بنادر ودریانوردی ازطریق سازمان متبوعه معرفی شده است.

وی گفت: ثبت نام این شخصیت در سازمان جهانی بنادرودریانوردی افتخاری ارزشمند و مهم برای کشور و استان بوشهر بویژه شهرستان گناوه خواهد بود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ