مسئله اسیدپاشی دسیسه معاندان و دشمنان نظام است
تاريخ ارسال خبر : 31 اکتبر 2014 | ساعت 16:09 | کد خبر: 32312 | sv76 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: مسئله اسیدپاشی دسیسه معاندان و دشمنان نظام است.امام جمعه عسلویه

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به عزاداری ماه محرم اظهار داشت: تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در هفته به امر به معروف و نهی از منکر هستیم و با نهایت تاسف بیان می‌کنم این مهم یکی از واجبات دینی است که ما آن را به گوشه فراموشی سپرده‌ایم.

امام جمعه عسلویه با اشاره به قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: مردم سست عنصر به وظیفه خود عمل نکردند و امام حسین(ع)، خود به میدان و صحنه آمد و واقعه کربلا اتفاق افتاد؛ مردم به دنبال طاغوت رفته و دنبال مطامع دنیوی بودند و به تکلیف عمل نکردند و امام حسین(ع) خود بر علیه طاغوت زمان قیام کرد و به شهادت رسید.

هاشمی‌نژاد در خطبه دوم به سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی اشاره کرد و یادآور شد: با شهادت یاران انقلاب، ملت ما بیدارتر شد و دشمنان شکست خوردند.

وی به مراسمات عزاداری محرم اشاره و تصریح کرد: لازم است از همه عزاداران محبان اهل بیت(ع) و متولیان هیئت‌ها و همه آنان که در برنامه‌ها و محافل حسینی سهمی دارند تقدیر کنم، اما یک نکته باید مدنظر همه عزیزان باشد که باید خود را در این دهه و در ایام محرم اصلاح کنیم.

امام جمعه عسلویه افزود: ۱۰ شبانه‌روز عزاداری با عشق و علاقه انجام می‌دهیم و باید بعد از این ۱۰ روز از نظر معنوی تغییر کنیم؛ چند قدم جلوتر برویم و حال ما عوض شود و در واقع این مراسمات باید برای اصلاح ما باشد، چرا که عاشورا درس اصلاح هست.

هاشمی‌نژاد به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مصادف با روز عاشورا است و این تقارن حتما پر معناست؛ شاید این تقارن اتفاق افتاده که ثابت کند، آن حرکت دانشجویان پیرو خط امام (ره) در واقع مورد تایید امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما حسینی و مورد تایید سید الشهداست اظهار داشت: ملت ایران روز سیزده آبان و روز عاشورا باید به این نکته مهم برسد که باید بر سر اصول ایستاد.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: دشمن در زوال و نابودی است و عاشورا یعنی در میدان ایستادن؛ یعنی هیچ وقت ساکت نبودن؛ چرا که سکوت بعضی مواقع گناه و حرام است.

هاشمی‌نژاد افزود: ملت ایران حسینی است و حسینی خواهد ماند و بر سر اصول خود خواهد ایستاد، چرا که این ملت عاشورایی است و بدون تردید، در عرصه ایستادن خاری در چشم دشمنان است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با محکوم کردن حرکت غیر انسانی اسید پاشی گفت: این دسیسه معاندان خارجی و مزدوران داخلی آنهاست؛ این حرکت در واقع ترفند دشمن است و این برچسب به آمران به معروف و ناهیان از منکر نمی‌چسبد و افراد مومن و متقی و شایسته این حرکات غیر انسانی و غیر اسلامی را انجام نمی‌دهند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ