- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آیت الله صفایی بوشهری: عسلویه آفتابی است که از نورش ایران و منطقه روشن خواهد شد

به گزارش “عسلویه نیوز” نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر حضرت آیت الله صفایی بوشهری در جلسه تودیع و معارفه امام جمعه عسلویه ضمن تقدیر و تشکر از وحدت میان مردم، عسلویه را نماد اقتدار صنعت دینی و خودکفایی در عرصه تکنولوژی انرژی فسیلی عنوان نموده و فرمودند: عسلویه نشان از عظمت علمی در عرصه‌های مختلف فناوری ایران اسلامی دارد.

ایشان در ادامه فرمودند: قطعاً این هماهنگی که در حال حاضر مشاهده می‌شود و همه در کنار هم و دارای یک هدف هستند و آن توسعه ، پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی است و همه ولایت مدار و تابع فرمایشات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته العالیه) می‌باشند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه منطقه عسلویه کاری بزرگ را در سطح اقتصاد جهان به ویژه اقتصاد انرژی شروع کرده است فرمودند: ایران اسلامی در منطقه عسلویه نشان داده است در مسئله علم و فناوری، منابع انسانی و مسائل سخت‌افزار و نرم افزار،  با اتکا به نیروهای بومی می‌تواند در همه عرصه‌ها خودکفا باشد، بلکه تولید علم کند و به مرجعیت علمی برسد و نشان داده است که جهان استکبار هر تهاجمی را راه بیاندازد، تهاجم نفت، تهاجم فرهنگی، تهاجمات ایجاد اختلاف بین برادران سنت و شیعه ، با این تعاملی که شما با هم دارید دست ردی به سینه استکبار است.

ایشان در ادامه فرمودند: من از همه مسئولان تشکر می‌کنم ، چه مسائل کشوری و لشگری و روحانیت معزز و نیروهای فرهنگی، رسانه‌ها که الحمدالله این گونه در کنار هم فضا را به سمت سالی می‌برند که مایه افتخار است.

نماینده مقام معظم رهبری فرمودند: از امام جمعه محترم و سابق عسلویه جناب حجت‌الاسلام‌ و المسلمین گنجی تشکر می‌کنم که برای این منطقه در عرصه‌های مختلف بسیار زحمت کشیده‌اند و امیدورام در شهرستان جم نیز موفق و موید باشند و تبریک عرض می‌کنم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی نژاد که الحمدالله در بخش کاکی آن‌چنان عمل کردند که وقتی مردم متوجه شدند ایشان به عسلویه منتقل می‌شوند به شدت متأثر شدند، یک امام‌جمعه باتجربه، فهیم، از اولاد پیامبر، کاردان و موفق چنانچه آقای گنجی هم موفق بودند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به احداث مصلای جمعه عسلویه فرمودند: جداً تشکر می‌کنم از دست‌اندرکاران امر، شرکت نفت و گاز پارس ،منطقه ویژه، وزارت نفت، وزیر محترم سابق جناب آقای میر کاظمی که خیلی تلاش کردند و وزیر محترم سردار قاسمی و همه عزیزانی که همه الحمدالله با کوشش تمام در پی احداث مصلا بودند و ان‌شاءالله وقتی که تکمیل شود یکی از مصلی های منحصربه ‌فرد ایران خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه بیانات خود فرمودند چند تقاضا از شما عزیزان دارم:

نکته اول اینکه وزارت محترم نفت هر چه زودتر مصلا را کامل کند و فضای فرهنگی منطقه عسلویه  در عرصه ساخت فرهنگ‌سراها، ساخت حوزه به سفارش مقام معظم رهبری است و حضرت آقا ۳میلیارد تومان برای ساخت حوزه علمیه در منطقه عسلویه و کنگان و فضاهای فرهنگی اختصاص دادند که ان‌شاءالله عنایت داشته باشید.

نکته دوم اینکه از امام جمعه عزیز و از همه مسئولین تقاضا دارم اساس وحدت و احترام و عزت به جمیع برادران اهل سنت و شیعه داشته باشد و این وحدت را حفظ کنید.

نکته سوم اینکه با این مصلای زیبا و این فضا، لازم است تمامی شرکت‌ها جهت حضور در نماز جمعه مدیریت شوند و وسائل نقلیه و اوتوبوس ها را اختصاص بدهند به شرکت های مختلف زیرا نماز جمعه نماد ولایت مداری و عزت اسلام است و خود آن یک دانشگاه است.

نکته دیگر اینکه همه شما را سفارش می‌کنم به این که نسبت به امام جمعه عزیزتان یک رابطه بسیار صمیمی داشته باشید و تمامی مسئولان در کنار ایشان با محوریت ایشان در منطقه فعالیت کنند و به ایشان  هم سفارش می‌کنم  در کنار همه این عزیزان و مسئولین دولتی، مسئولین نظامی به ویژه سپاه عزیر باشند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در رابطه با اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری فرمودند : هر چه زودتر وزارت محترم نفت ان‌شاءالله آن مصوبات که باعث ازدیاد این منطقه می‌شود هر چه زودتر کارها را نهادینه کنند و در حضور خود بنده امضاهای نهایی صورت بگیرد که  به مقام معظم رهبری هم انتقال بدهم که باعث خوشحالی ایشان هم می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مردمان عسلویه مردمانی شریف، نجیب و بزرگوار هستند فرمودند: زندگی آن‌ها از صید و صیادی وتجارت تامین می شود همه مسئولین به نظرهای این عزیزان احترام بگذارند و در یک فضای قانونی و قانون مدار در خدمت این عزیزان باشند تا یک زندگی سالم با آرامش و آسایش داشته باشند.

ایشان در پایان بیانات خود فرمودند : امنیت عسلویه چه امنیت عرصه‌های مختلف اخلاقی. اقتصادی، اجتماعی امنیتی و نظامی بسیار مهم است و مسئولین باید در ایجاد فضای امن و رفاه عمومی تلاش وافر داشته باشند. آینده عسلویه آفتابی است که به زودی به بلندای خود خواهد رسید و از نورش ایران و منطقه روشن خواهد شد خداوند همه شما را حفظ کند.

همچنین قبل از این مراسم مصلی بزرگ عسلویه توسط حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افتتاح گردید