- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رزمایش مدیریت بحران در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

در آیینی با حضور مسئولان و کارکنان پارس جنوبی، رزمایش مدیریت بحران در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد. [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” سه‌شنبه شب رزمایش مدیریت بحران با هدف حفظ آمادگی نیروهای ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه‌ها در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در این آیین اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین و بزرگترین مجتمع‌های پالایشگاهی در کشور است و بر اساس آمار موجود بیش از ۴۴ درصد گاز کشور در این پالایشگاه تامین می‌شود.

علی‌اکبر شعبان‌پور افزود: تلاش برای رشد و پیشرفت بیشتر در این پالایشگاه امری بسیار مهم است و در سال تولید ملی شاهد فعالیت بیشتری هستیم.

وی اضافه کرد: رعایت مسایل ایمنی در این مجتمع امری اساسی است و در چند سال اخیر از همه ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت ایمنی بهره برده‌ایم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی با موفقیت انجام گرفته و امیدوار هستیم در زمستان امسال شاهد تامین گاز به موقع باشیم.

این رزمایش با سناریوی خراب‌کاری درتاسیسات گاز سیری (کریدور فی مابین پالایشگاه اول و چهارم) و انفجار و آتش‌سوزی اجرا شد.

در این رزمایش مدیران پالایشگاه‌ها، مسئولین و جمعی از نیروهای بسیج، ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه‌ها و حراست حضور داشتند.

در این رزمایش از تمامی امکانات منطقه، به‌ویژه نیروهای ایمنی و آتش‌نشانی سازمان منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس و پتروشیمی‌ها استفاده شد.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر با پنج پالایشگاه در قالب ۱۰ فاز وظیفه‌ تولید و بهره‌برداری از مخزن مشترک پارس جنوبی را به عهده دارد.