- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی تصفیه‌خانه بیولوژیک در پالایشگاه جم

رئیس اچ‌اس‌ای پالایشگاه جم از راه‌اندازی تصفیه‌خانه بیولوژیک در شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه در راستای استفاده بهینه از منابع آب زیر زمینی و صرفه‌جویی در مصرف آب راه‌اندازی شده است.

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدرضا دهقان‌منشادی ظهر امروز در آیین راه‌اندازی این تصفیه‌خانه اظهار داشت: پالایشگاه جم با تامین ۲۷ درصد گاز کشور نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: تلاش برای ایجاد ایمنی بیشتر در مجموعه پالایشگاه از اساسی‌ترین اولویت‌های این اداره است.

رئیس اچ‌اس‌ای پالایشگاه جم از راه‌اندازی تصفیه‌خانه بیولوژیک در شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد و خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه در راستای استفاده بهینه از منابع آب زیر زمینی و صرفه‌جویی در مصرف آب راه‌اندازی شده است.

منشادی تصریح کرد: این شرکت به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام به تجهیز سیستم تصفیه‌خانه بهداشتی خود به تصفیه پیشرفته کرده است.

وی افزود: با انجام این کار قادر خواهیم بود تمام پساب‌های بهداشتی تولیدی خود را به مصرف کشاورزی و فضای سبز موجود در پالایشگاه برسانیم.

رئیس HSE شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: پس از انجام تمام کارهای تکمیلی و تعمیراتی که بر روی تصفیه‌خانه بهداشتی شرکت انجام شد، اکنون با حضور جمعی از مسئولان شرکت قسمت تصفیه نهایی تصفیه‌خانه نیز راه‌اندازی و در سرویس قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: پس از انجام نمونه‌گیری و آزمایشات لازم از خروجی تصفیه نهایی، وضعیت آب این تصفیه‌خانه مطابق با استاندارد آب مورد استفاده فضای سبز است.

منشادی اذعان داشت: با راه‌اندازی این سیستم شرکت پالایش گاز فجر جم موفق به بازیافت روزانه ۱۵۰ متر مکعب از پساب‌های بهداشتی تولیدی خود می‌شود که برای مصارف کشاورزی لوله‌کشی و اتصالات لازم برای آبیاری به کار خواهد رفت.