- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

معاون عمرانی استانداری بوشهر خبر داد: احداث ۱۰ آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر

عسلویه نیوز” معاون عمرانی استانداری بوشهر از احداث ۱۰ آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” مسعود نصوری بعد از ظهر امروز در گردهمایی شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دشتستان اظهار داشت: کشاورزی در شهرستان دشتستان از رشد و رونق خوبی برخوردار است و به ویژه طی چند سال گذشته شاهد تلاش و فعالیت مستمر کشاورزان در عرصه تولید هستیم.
وی با تاکید بر لزوم تامین آب کشاورزی برای کشاورزان افزود: اداره آبیاری و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری تلاش زیادی داشته‌اند و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شده است.
نصوری در ارتباط با سد دالکی نیز گفت: وزارت نیرو سد دالکی را جزء ۵۴ سد مهم کشور در سال ۹۰ در جدول شماره ۱۸ لحاظ کرده است.
معاون استاندار بوشهر یادآور شد: برای آغاز کار این سد نیز مقرر شد که توافق‌نامه‌ای در آخر همین هفته با قرارگاه خاتم‌الانبیا نهایی شود و هفته آینده با ارسال آن برای امضاء وزیر نیرو به تهران و با برگشت آن ان‌شاء الله کار آغازخواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و مشکلات مربوط به آب، بررسی و محاسبه توازن آب در استان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: در این راستا و برای افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها و شیرین کردن آب دریا و ورود به خطوط و با تخصیص اعتبار خاص مجوز اجرای ۱۰ آب‌شیرین‌کن در سطح استان اخذ شده است.
وی افزود: سه مورد آن در شهرهای بوشهر، کنگان و گناوه بزودی اجرا خواهد شد.
نصوری از اجرای سد دودر در بخش تنگ ارم با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد بیان داشت: استاندار محترم تلاش زیادی برای بهینه‌سازی آب کشاورزی دارد و پیگیری خوبی در این عرصه صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: پمپاژ حاج مهدی در بخش سعدآباد در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل کانال پایین دست سد رئیسعلی دلواری با تخصیص ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۳۰ میلیارد ریال نیز از طرف وزارت نیرو تا پایان سال این پروژه به اتمام خواهد رسید.
معاون استاندار بوشهر گفت: در سال جهاد اقتصادی باید دست به دست هم بدهیم و از تمام امکانات به شکل بهینه استفاده کنیم تا به شکوفایی اقتصادی برسیم.