پیش بینی بارش ۲۵۰ میلی‌متر باران در بوشهر
تاريخ ارسال خبر : 2 نوامبر 2013 | ساعت 13:38 | کد خبر: 29341 | sv100 | چاپ این مطلب

مسئول بخش تحقیقات اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵۰ میلی‌متر باران در استان بوشهرببارد که نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد.

به گزارش”عسلویه نیوز”  علیرضا بهادری با بیان اینکه خشکسالی‌های ۷ سال گذشته اثرات نامطلوبی بر روی سفره‌های آب زیر زمینی استان بوشهر گذاشته است اظهار کرد:  میانگین بارندگی در استان بوشهر بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیمتر است که سال گذشته شاهد بارشی حدود ۲۵۰ میلمتر بودیم که به سبب پراکنش نامناسب اثرات مطلوبی بر روی سفره‌های آب زیر زمینی نداشت.

وی با اشاره به اینکه نخستین باران پاییزی امروز از شهرستان‌های دیلم و گناوه آغاز می‌شود گفت: سامانه بارش‌زا اکنون وارد استان بوشهر شده است که انتظار می‌رود ظهر امروز مناطق شمالی استان بوشهر، شهرستان‌‌های دیلم و گناوه تحت تاثیر این سامانه قرار گیرند و بارش در آن مناطق آغاز شود.

مسئول بخش تحقیقات اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: این سامانه بارش‌زا که تا روز دوشنبه در استان مستقر است ،قسمت‌های جنوبی استان نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بهادری با بیان اینکه اوج فعالیت، این سامانه بارش‌زا فردا خواهد بود تاکید کرد: شدت بارندگی در استان بوشهر فردا خواهد بود که آب گرفتگی معابر شهرهای مختلف به‌ویژه شهرهای دیلم، گناوه، بوشهر ، دیر و برازجان درپی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امسال سال پر بارشی برای استان بوشهر پیش بینی می‌شود که تا اواخر بهمن ماه شاهد بارندگی‌های مناسبی در استان خواهیم بود.

مسئول بخش تحقیقات اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود:  پیش بینی می‌شود تا اواخر بهمن بیش از ۲۵۰ میل‌متر باران در استان بوشهر ببارد که نسبت به سال قبل از پراکنش مطلوب‌تری برخوردار است


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ