دود حاصل از هزاران کوره زغالی سلامت مردم جهرم را تهدید می‌کند
تاريخ ارسال خبر : 2 نوامبر 2013 | ساعت 14:34 | کد خبر: 29352 | sv72 | چاپ این مطلب

جنوب پرس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست جهرم گفت: سلامت شهروندان این شهرستان با دود هزاران کوره زغالی در خطر است.
به گزارش جنوب پرس بشیر کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برکاتی که خداوند برای تداوم حیات و بدون هیچ زحمت و تلاشی در اختیار تمام مخلوقات قرار داده و ادامه زندگی موجودات زنده در گرو دستیابی به آن قرار دارد، هوا است.

وی با اشاره به آلودگی هوای جهرم به وسیله دود هزاران کوره زغالی، افزود: این عنصر حیاتی در این شهرستان توسط افراد کوره‌دار و به وسیله هیزم و فضولات حیوانی سوخته شده و دود حاصل از آن در هوا معلق و باعث آلودگی آن می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جهرم با بیان اینکه زغال‌های نیمه افروخته به صورت ناقص احتراق خود را ادامه داده و تولید گاز منواکسید کربن می‌کنند، ابراز داشت: این گاز برای افرادی که به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند بسیار خطرناک بوده و به خاطر میل ترکیبی آن که ۲۰۰ برابر با هموگلوبین خون است به سرعت در ریه‌ها جایگزین اکسیژن شده و هر لحظه خطر خفگی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به سود بالای حاصل از فروش و صادرات زغال توسط کوره‌داران، بیان کرد: کوره‌داران، چوب‌های مصرفی خود را از شهرهای شمالی و جنوبی کشور تامین می‌کنند.

به گفته کشاورزی تداوم این عمل ضمن تهدید جدی برای محیط زیست موجب به خطر افتادن سلامت نسل‌های آینده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جهرم با بیان اینکه دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با ابلاغ به معاونت فرماندهی انتظامی جهرم خواستار برخورد با عاملان سلامت انسان‌ها شده است، گفت: در این راستا تاکنون تعداد بسیاری از کوره‌های زغالی جمع‌آوری و احکام مناسبی نیز در این مورد صادر شده است.

وی با بیان اینکه از مردم این شهرستان تقاضا داریم ضمن اطلاع‌رسانی و توجیه افرادی که ناآگاهانه موجب به خطر افتادن سلامت انسان‌ها می‌شوند، همکاری لازم را نیز با اداره حفاظت محیط زیست جهرم و فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان داشته باشند.

کشاورزی تصریح کرد: باید افراد شاغل در این حرفه را تشویق به تغییر روش تولید از سنتی به صنعتی کرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ