یک قطعه پرنده‌ی دریایی به دامان طبیعت بازگردانده شد
تاريخ ارسال خبر : 2 نوامبر 2015 | ساعت 10:30 | کد خبر: 34258 | sv216 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” با همت و تلاش کارشناسان واحد محیط زیست یک قطعه پرنده‌ی دریایی به دامان طبیعت بازگردانده شد.اگرت ساحلی

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی،با همت و تلاش کارشناسان واحد محیط زیست و واحد بهره برداری پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی و با همکاری اداره محیط زیست شهرستان عسلویه، یک قطعه پرنده‌ی «اگرت ساحلی» به دامان طبیعت باز‌گردانده شد. 

پرنده‌ی «اگرت ساحلی» که در تاسیسات پالایشگاه اول گرفتار شده بود، پس از بهبودی کامل توسط کارشناسان واحد محیط زیست این پالایشگاه، با همکاری اداره محیط زیست شهرستان عسلویه، بار دیگر به دامان طبیعت باز گردانده شد. 

اگرت ساحلی، پرنده‌ بومی ایران و از گونه‌ی لک لک سانان و از تیره‌ی حواصیل است که بیشتر در خورهای گل‌آلود، ماند آب‌ها و باتلاق‌های شور، سواحل سنگی و سدهای مرجانی دیده می‌شود که از پراکندگی نسبتا فراوانی برخوردار است. 

آرامش بی‌نظیر و طبیعت بی‌همتای منطقه‌ی حفاظت شد‌ه‌ی نایبند که شامل خلیج نایبند، جنگل‌های حرای عسلویه، بساتین و هاله می‌باشد، سبب گسترش مجتمع‌های مرجانی و علف‌های دریایی در بستر خلیج نایبند و آب‌های مجاور آن و زیستگاه گونه‌های حیات وحش به ویژه پرندگان شده است. 

اگرت ساحلی به دو رنگ متفاوت دیده می‌شود. یکی از آن‌ها پر و بالی کاملا سفید دارد، و دیگری کاملا سیاه مایل به سربی است که فقط لکه‌ای سفید زیر چانه و گلویش قابل رؤیت است. هر دو شکل، منقاری زرد متمایل به سبز دارند و پاهایشان سیاه و پنجه‌ی پاهایشان زرد رنگ می‌باشد.انتهای پیام/م.ج


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ