- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تولید ۴۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی در دشتستان

فرماندار دشتستان از تولید سالانه ۴۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی در ۱۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان خبر داد.

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار “عسلویه نیوز”  اظهار داشت: دشتستان دارای قابلیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و بیش از ۷۰ درصد اراضی زیرکشت کشاورزی استان متعلق به دشتستان است.

وی افزود: در سال تولید ملی نقش تولیدات کشاورزی بسیار مهم و ارزشمند است و باید با افزایش سطح کیفی تولیدات در بهبود بازار فروش محصولات اهتمام ورزیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر و بر اساس آمار موجود، سالانه ۴۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی از ۱۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت در حوزه زراعی، باغ‌ها و صیفی‌جات دشتستان تولید و عرضه می‌شود.

قیصری تصریح کرد: دشتستان با دارا بودن بیش از ۴٫۵ میلیون اصله نخل بیشترین میزان تولیدات خرمای کشور را به خود اختصاص داده و سالانه بالغ بر ۱۲۰ هزار تن خرما در دشتستان روانه بازار مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه و تقویت صنایع بسته‌بندی خرما و کیفیت‌بخشی به این محصول از اولویت‌های کشاورزی در دشتستان است و امیدوار هستیم با همکاری باغداران به موفقیت لازم برسیم.

این مسئول بر لزوم احداث کارخانه شیره خرما در دشتستان تاکید کرد و گفت: احداث کارخانه شیره خرما در دشتستان موجبات رشد و رونق بازار خرما می‌شود که انتظار داریم با حمایت اداره صنعت و معدن و تجارت شاهد اجرای این طرح باشیم.

قیصری اذعان داشت: تاسیس شرکت تولید و بسته‌بندی لواشک خرما و همچنین تاسیس کارخانه سرکه و قند مایع خرما نیز امر مهمی است که ایجاد این کارخانه‌ها سبب می‌شود که حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار تن خرمای کشاورزان را در این صنعت به مصرف برسانیم.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی استان بوشهر حمایت خوبی از کشاورزان دارد و به فضل خدا بتوانیم رضایت خاطر این عزیزان را فراهم کنیم.