- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری همایش فروغ ولایت و تجلیل از نخبگان صنعت نفت در پارس جنوبی

در همایش بزرگ فروغ ولایت که به مناسبت عید سعید غدیر برپا شد، تعدادی از نخبگان صنعت نفت و پارس جنوبی مورد تقدیر قرار گرفتند. [1]

 

 

به گزارش “عسلویه نیوز” جانشین مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی شنبه‌ شب در همایش بزرگ فروغ ولایت و تجلیل از جوانان برتر پارس جنوبی در محل سالن آموزش فازهای ۲ و ۳ مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به افتخارآفرینی شش نفر از جوانان مجتمع در نخستین همایش متخصصین جوان برتر صنعت نفت اظهار داشت: این شش نفر که امروز در این‌جا به پاس زحمات و افتخارآفرینی‌شان از آن‌ها تجلیل می‌کنیم، نمونه‌‌ کوچکی از خیل جوانان متخصص و متعهد مجتمع گاز پارس جنوبی هستند.

محمد فرهنگ افزود: معتقد هستم که اکثر جوانان این مجتمع شایستگی جوان برتر بودن را دارند و مطمئناً به زودی شاهد افتخارآفرینی آن‌ها هم خواهیم بود.

مسئول امور فرهنگی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با تبریک روز بزرگ عید غدیر خم ابراز داشت: غدیر حرکتی در راستای احیای مجدد اسلام و بازگشت به جدی‌ترین سفارش پیامبر(ص) یعنی امامت و ولایت است؛ امامت نیز اساس همه‌ نگرش‌ها، بینش‌ها و دانش‌های شیعی است.

حجت‌الاسلام علی رضایی گفت: امامت استمرار رسالت و پیامد ضروری آن است؛ تمامی انبیای شناخته شده‌ تاریخ دارای وصی بوده‌اند و همه‌ اوصیا به امر خداوند متعال گمارده می‌شدند، بنابراین آیا ممکن است بزرگ‌ترین پیامبر تاریخ بدون وصی و جامع‌ترین رسالت بدون وصایت باشد؟ مگر می‌توان تصور کرد مکتبی جاودانه و جهانی در یک مقطع از تاریخ بدون رهبر رها شود.

وی افزود: اگر وقایع روزهای تاریخ اسلام را بررسی کنیم، هیچ‌کدام از روز‌های مهمی مانند بعثت، هجرت و فتح مکه با همه‌ ارزش‌هایی که داشته‌اند، شامل این چهار ویژگی مهمی که برای غدیر ذکر شده، نیستند این چهار ویژگی یعنی، یاس کافران، روز کمال دین، روز اتمام نعمت الهی بر مردم، روزی که اسلام به عنوان دینی کامل مورد پسند خدا قرار گرفته ویژگی‌هایی هستند که تنها برای غدیر ذکر شده‌اند و این نشانه‌ عظمت این روز است.

عضو ستاد اقامه‌ نماز مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اگر هریک از این ویژگی‌ها در یک روز به تنهایی اتفاق بیافتد، آن روز از ایام‌الله خواهد بود، و این نشانه‌ ارزش‌مندی و بزرگی روز غدیر است که همه‌ این ویژگی‌ها را یک‌جا دارد؛ به همین دلیل است که در روایات اهل بیت(ع)، عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد به شمار آمده است.

در این همایش آیت‌الله احدی از شاگردان برجسته‌ آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) و علامه حسن‌زاده‌ آملی(حفظ‌الله) در ارتباط با عظمت غدیر خم و مقام امام علی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: با اتفاقی که در روز غدیر خم افتاد، پیامبر(ص) اعلام کرد که شریعت من بعد از من قابل نقص نیست چون علی(ع) این‌ جاست که اگر علی(ع) نبود دین من ناقص می‌شد. علی(ع) کسی‌ است که جلوی نقصان در احکام دین من و شریعت من را می‌گیرد و این خواست خدا بوده است.

در ادامه‌ مراسم از شش نفر جوان برتر صنعت نفت، علی صمدی افشار، مهدی تنها زیارتی، نسیبه حاجی‌لری به عنوان جوانان برتر وزارت نفت و جواد سهیلی، لیلا زارع حقیقی و طیبه سلطان‌پور به عنوان جوانان برتر منطقه‌ پارس جنوبی با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ مدیرعامل مجتمع تقدیر به عمل آمد.