- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح آهن‌یاری برای ۳ هزار دانش‌آموز در شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳ هزار دانش‌آموز دختر در شهرستان جم تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار می‌گیرند.

به گزارش “عسلویه نیوز” احمد قاسمی صبح امروز در آیین اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس جم اظهار داشت: تامین سلامتی و آرامش دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد و همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت در این راستا ضروری است.

این مسئول افزود: حجم و کیفیت فعالیت‌های بهداشتی در مدارس در شهرستان جم طی یکسال اخیر رشد چشمگیری داشته که امیدوار هستیم تداوم یابد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از اجرای طرح آهن‌یاری برای ۳ هزار دانش‌آموز در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳ هزار دانش‌آموز دختر در این شهرستان تحت پوشش این طرح ملی قرار می‌گیرند.

قاسمی تصریح کرد: طرح آهن‌یاری در دانش‌آموزان دختر پایه دوم و سوم راهنمایی و تمام پایه‌های مقطع دبیرستان با توزیع ۱۶ قرص به ازای هر یک از دانش‌آموزان و مصرف هفته‌ای یک قرص آغاز شده و به مدت ۱۶ هفته ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در طول اجرای طرح مذکور، پرسنل ذی‌ربط مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و همچنین مربیان مدارس ضمن بازدید و نظارت بر فرآیند اجرای طرح، به ارائه راهنمایی و آموزش‌های مورد نیاز در این زمینه می‌پردازند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: در طی فرآیند اجرای طرح در سال گذشته در مجموع ۳۰ هزار قرص فرفولیک بین دانش‌آموزان گروه هدف توزیع شد که امسال به ۴۲ هزار عدد به انضمام کارت آهن‌یاری ویژه این دانش‌آموزان می‌رسد.

قاسمی درباره اهداف اجرای طرح آهن‌یاری، پیشینه اجرایی طرح مذکور در کشورمان، تفاوت کم خونی فقر آهن و تالاسمی و عوارض کم خونی فقر آهن در سنین رشد، بلوغ، باروری و… مطالبی بیان کرد.

در حاشیه این مراسم نیز، قرص‌های فرفولیک به انضمام کارت آهن‌یاری بین دانش‌آموزان توزیع شد.