- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

کفاشیان:برای برگزاری جام حذفی بایدی وجودندارد

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هنوز مشخص نیست جام حذفی برگزار می‌شود گفت: برای برگزاری این مسابقات بایدی وجود ندارد.


 علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که چرا تاجیکستان را به عنوان حریف تدارکاتی در نظر گرفته‌اند گفت: درباره حریفان تدارکاتی کادر فنی است که تصمیم می‌گیرد و خود من هم نمی‌دانم چرا کادر فنی تاجیکستان را انتخاب کرده اما هرچه کادر فنی بگوید ما همان تیم را انتخاب می‌کنیم.


به گزارش فارس،‌ وی در مورد بازی روز ۲۴ آبان با ازبکستان در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی عنوان کرد: شرایط مسابقه به شکلی است که این بازی سخت‌تر از دیدارمان با کره جنوبی است و همانقدر که برای بازی با کره نگران بودیم برای این بازی هم باید نگران باشیم. اگر در این بازی پیروز شویم در مراحل بعدی کارمان سخت‌تر است. صبح امروز جلسه‌ای با کی‌روش داشتیم و فکر می‌کنم از امروز اگر رسانه‌ها، مردم و مسئولان همان طور که در بازی با کره جنوبی حمایت کردند از تیم ملی حمایت کنند مقابل ازبکستان موفق می‌شویم.


کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا از دیدار کی‌روش با وزیر ورزش مطلع بوده یا خیر گفت: خود من هم در این جلسه حضور داشتم. از قبل آقای عباسی جلسه‌ای را با کارشناسان فوتبالی داشت و به همین دلیل می‌خواست با کی‌روش صحبت کند و در آن جلسه ضمن تقدیر از کی‌روش ‌نظرات کارشناسان را به او گفت و کی‌روش هم نظرش را در مورد لیگ و فوتبال ایران اعلام کرد. خوشحالیم این جلسات برگزار می‌شود چون یکسری مشکلاتی که وجود دارد از زبان کادر فنی گفته می‌شود و شاید زودتر برای رفع آن ترتیب اثر داده شود. همین جلسه مشکلات ما را در کوتاه مدت مرتفع کرده است.


رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری جام حذفی تصریح کرد: هنوز تصمیمی برای برگزار شدن جام حذفی نگرفته‌ایم و برای فدراسیون اولویت با تیم ملی است، چون اگر روزی جام حذفی به مرحله‌ای برسد که دو تیم دارای ملی‌پوشان زیادی باشند برگزاری مسابقه سخت می‌شود، به همین دلیل قرار شد جلسه‌ای با باشگاه‌ها گذاشته و خواسته‌های کادر فنی تیم ملی مطرح شود و اگر باشگاه‌ها شرایط را پذیرفتند جام حذفی برگزار شود.


کفاشیان در پاسخ به این سؤال که هیچ باشگاهی حاضر نیست بدون بازیکنان اصلی خود به میدان برود گفت: در آن صورت ما هم نمی‌توانیم جام حذفی را برگزار کنیم.


کفاشیان در جواب به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید جام حذفی یک مسابقه رسمی است و باید مثل سایر کشورها در ایران برگزار شود اظهار داشت: برای برگزاری جام حذفی بایدی وجود ندارد. در همه جای دنیا هم این مسئله هست که تیم‌ها با بازیکنان اصلی خود به میدان نروند. باشگاه‌های ما هم باید ضرورت کار را متوجه باشند و بدانند اولویت با تیم ملی است. در هر صورت ما این جلسه را برگزار می‌کنیم و در صورت نتیجه‌گیری جام حذفی برگزار می‌شود.


وی در پاسخ به این سؤال که هیچ یک از تیم‌های هم‌گروه ایران برای برگزاری یک مسابقه ۲۰ روز لیگ خود را تعطیل نمی‌کنند گفت: هرجایی سیاست خودش را دارد. کادر فنی ما با توجه به شناختی که از فوتبالمان دارد درخواست‌هایی دارد و ما هم باید این خواسته‌ها را برآورده کنیم و در آینده بهانه‌ای نداشته باشیم.


کفاشیان در این خصوص که با توجه به برآورده کردن خواسته‌های کی‌روش آیا تضمینی برای حضور ایران در جام جهانی هست یا خیر گفت: تضمینی برای جام جهانی نمی‌دهم اما کار خودم را می‌کنم و امیدوارم با تلاش‌هایی که می‌کنیم به جام جهانی برویم.


رئیس فدراسیون درباره بازی تیم ملی فوتسال مقابل اسپانیا تصریح کرد: تیم ملی فوتسال با چند بازیکن جوان با تجربه در این مسابقات شرکت کرده است. نیمه اول مقابل اسپانیا خوب نبودیم اما در نیمه دوم جبران کردیم. قطعاً در مرحله حذفی باید تیم خوبی داشته باشیم و فعلاً نمی‌توان در مورد عملکرد بازیکنان قضاوت کرد.


کفاشیان در مورد اینکه نمی‌خواهد به تیم ملی فوتسال پاداش بدهد گفت: ما قول پاداش را می‌دهیم تا بتوانیم آن را عملی کنیم.



وی در مورد اینکه آیا برای حضور در کنار تیم ملی فوتسال به تایلند سفر خواهد کرد گفت: زمان دو مسابقات تیم جوانان و فوتسال با هم تداخل پیدا کرده است. از تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا قهرمانی می‌خواهیم. آنها بازی‌ها را بسیار خوب شروع کردند. در صورت صعود تیم ملی فوتسال هم در جمع چهار تیم پایانی به تایلند سفر می‌کنم تا در کنار ملی‌پوشان حضور یابم.


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد صحت انتخابات فارس و کرمانشاه گفت: این انتخابات مشکلی نداشته و باطل نخواهد شد. تمام اعضاء رأی خود را داده‌اند و روسای هیئت فوتبال فارس و کرمانشاه انتخاب شدند و به کار خودشان ادامه خواهند داد.


کفاشیان در مورد اینکه آیا ترک جلسه مجمع از سوی فتح‌الله‌زاده و رویانیان از قبل تصمیم‌گیری شده بود گفت: آنها در جلسه حضور یافتند اما به دلیل اینکه نسبت به مکانی که باید در آن می‌نشستند اعتراض داشتند جلسه را ترک کردند.


رویانیان از اول گفته بود در جلسه حضور پیدا می‌کند و این کار را هم کرد. او از اعضای مجمع است اما یک نفر تصمیم نمی‌گیرد و همه اعضا یک رأی دارند. فکر می‌کنم او به دلیل همان مسئله صندلی‌ها جلسه را ترک کرد و موضوع دیگری در میان نبوده است.