- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ترکیب مجمع فدراسیون فوتبال مشکل دارد

 رییس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معتقد است که تا ترکیب مجمع فدراسیون فوتبال درست نشود مشکلات انتخابات فدراسیون حل نخواهد شد.http://www3.varzesh3.com/admin/asp/Picture/00037223.jpg

عبدالرحمان شاه‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشکل اصلی انتخابات فدراسیون‌ها مجامع است، چون در مجامع فعلی اکثریت نزدیک به مطلق افرادی که رای می‌دهند، در واقع رای مرئوس به رییس است و مشخص است که نتیجه این انتخابات چه می‌شود.

وی افزود: فیفا همیشه به قوانین داخلی همه کشورها احترام می‌گذارد و در اساسنامه آن قید شده که کشورهای عضو علاوه بر اینکه باید مقررات فیفا را لحاظ کند باید قوانین کشور خود را هم محترم بشمارند، به همین دلیل وقتی در قوانین داخلی برای بعضی از اشخاص ممنوعیت حضور در برخی مشاغل وجود دارد همچنان معتقدم که در انتخابات ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ (ریاست فدراسیون فوتبال) تخلف روی داده و آن انتخابات مخدوش بوده و بر اساس قوانین داخلی کشور انجام نشده اما متاسفانه عده‌ای قانون‌شکنی کرده و گردن‌کشی هم می‌کنند که قطعا آن اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی همچنین درباره انتخابات هیئت فوتبال فارس گفت: وقتی شخصی خودش در یک انتخابات مخدوش و پرسروصدا که مورد اعتراض یک مرجع قانونی کشور قرار گرفته انتخاب می‌شود و به رسمی‌ترین و مهم‌ترین مراجع نظارتی کشور بی‌توجهی می‌کند مطمئنا نمی‌تواند انتخابات زیرمجموعه خودش را سالم و بدون نظر برگزار کند.

مشاور عالی باشگاه استقلال ادامه داد: مجمع زمانی حرفه‌ای خواهد شد که مدیران فوتبالی، کاپیتان‌های ادوار مختلف تیم ملی، سرمربی‌های ایرانی تیم‌های ملی و روسای سابق فدراسیون فوتبال و بازیکنان که نمایندگی اتحادیه بازیکنان را دارند و نمایندگان مربیان و داوران عضو آن باشند و مسلما از دل این مجمع یک رییس فوتبالی بیرون خواهد آمد چون ما در فوتبال ایران خیلی‌ها را می‌شناسیم که از لحاظ علمی و ورزشی در سطح بالایی هستند.

وی افزود: البته در بحث بازنشسته‌ها شخصا اعتقاد دارم بازنشستگی افراد در ورزش آن‌ها را به بلوغ و پختگی می‌رساند و باید مقامات عالی دولتی و حکومتی از طریق طرح یا لایحه در مجلس قانونی بگذرانند که حضور بازنشسته‌ها در ورزش بلامانع باشد اما تا این قانون تصویب نشده نباید عده‌ای با قلدری و گردنکشی قوانین کشور را زیر پا بگذارند و کسانی که می‌گویند قوانین کشور را قبول ندارند باید محاکمه شوند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال همچنین منتقدان فوتبال را سه دسته دانست و تصریح کرد: دسته اول کسانی هستند که مرز قانونی و حرمت شرع را رعایت نمی‌کنند و در ورزش ما مرتکب جرم می‌شوند و نام هتاکی و بی‌احترامی و توهین و تشویش اذهان عمومی را انتقاد می‌گذارند که رسانه‌ها و مدیران باید حساب این افراد را از بقیه جدا کنند و این گروه اگر اصلاح نشوند باید حذف شوند.

وی افزود: دسته‌ی دوم کسانی هستند که میزهای خود را از دست می‌دهند و بعد از آن شروع به انتقاد می‌کنند که این منصفانه نیست و چرا زمانی که خودشان در سمت و قدرت بودند زبانهایشان بسته بود و این افراد هم قابل شناسایی هستند.

رییس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در توضیح این مطلب گفت: زمانی که من رئیس کمیته انضباطی بودم حتی خودم هم علیه فدراسیون انتقاد می‌کردم و آن زمانهایی که می‌خواستند در پرونده‌هایی نفوذ کنند یا رایی را بشکنند که من این اجازه را نمی دادم و به مردم هم می‌گفتم، اما الان معتقدم که این اجازه داده می‌شود و مصادیقش فراوان است و اگر سری به پرونده‌های انضباطی اخیر بزنید متوجه خواهید شد.

شاه‌حسینی همچنین دسته سوم منتقدان را مالکان واقعی فوتبال دانست و ادامه داد: اینها کسانی هستند که با فوتبال بزرگ شده‌اند و در رده‌های مختلف زحمت کشیده‌ و بازی و مربیگری و ریاست کرده‌اند و عمر خود را برای فوتبال گذشته اند اما دیگران آنها را از خانه خودشان بیرون کرده‌اند و حرفی که این افراد می‌زنند از سردلسوزی است چون خودشان برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند و می‌خواهند همیشه در سطح بالا باشد.

وی با گلایه از بعضی رسانه‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه بیش از دو سال است که خیلی از این منتقدین دلسوز که باعث پیشرفت فوتبال هستند را حذف کرده‌اند در صورتی که نقش رسانه‌ها بسیار بالاست و به طور مثال اگر رسانه‌ها نبودند بحث انتخابات فارس همانجا دفن می شد و صدایش در نمی‌آمد اما رسانه این بی‌قانونی را افشا کرد.

شاه حسینی در پایان اظهار کرد: اگر رسانه‌ها نبودند خیلی از اتفاقات خوشایند وناخوشایند مشخص نمی‌شد. همه به رسانه‌ها مدیونیم و بی‌انصافی است زمانی که حرفی نداریم یا کم می آوریم از دیوار کوتاه رسانه‌ها بالا برویم.