- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ماجرای لو رفتن ۱۵۰ ایمیل کامرون و ربکا +عکس

ربکا بروکز سردبیر سابق «وورد» و مدیر اجرایی «نیوز اینترنشنال» است که اکنون در رابطه با پرونده رسوایی استراق سمع روزنامه نگاران وابسته به غول رسانه ای مرداک در انتظار محاکمه به سر می برد.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که در انتخابات گذشته بشدت از سوی امپراتوری رسانه ای متعلق به راپرت مورداک یهودی حمایت می شد، پس از رسیدن به قدرت نیز روابط نزدیک خود را با وی و عواملش حفظ کرده است.

یکی از عوامل مرداک، خانم ربکا بروکز سردبیر سابق نشریه جنجالی نیوز آو دی ورلد و مدیر عامل شرکت رسانه ای نیوز اینترنشنال است که چند بار به اقامتگاه تابستانی نخست وزیر واقع در منطقه چکرز در شمال لندن دعوت شد و در آنجا با دیوید کامرون دیدار و گفت و گو کرد.

کامرون همچنین چند بار دیگر نیز با خانم بروکز از جمله در کریسمس گذشته در منطقه آکسفوردشایر دیدار و گفت و گو داشته است که حال برخی رسانه ها از وجود روابط غیراخلاقی بین این دو نفر خبر داده اند که مستندات آن برخی پیامک ها و رایانامه هاست.

حال پس از افشای امکان وجود این روابط، از کامرون خواسته شد حدود ۱۵۰ رایانامه محرمانه و پیام های متنی رد و بدل شده بین او و بروکز را منتشر کند.

دو نمونه از این پیام ها که در اختیار یک روزنامه قرار گرفته است، بخشی از مدارکی بود که ربکا بروکز برای تحقیق درمورد پرونده ارتباط میان غول رسانه ای مرداک و سیاستمداران انگلیسی به هیئت تحقیق قاضی لوسون داده بود.

سیاستمداران خواستار شفاف سازی بیشتر در زمینه روابط دوستانه نخست وزیر با خانم بروکز شده اند. ربکا بروکز سردبیر سابق «وورد» و مدیر اجرایی «نیوز اینترنشنال» است که اکنون در رابطه با پرونده رسوایی استراق سمع روزنامه نگاران وابسته به غول رسانه ای مرداک در انتظار محاکمه به سر می برد.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، پرونده ای بزرگ و جنجالی بر ضد کامرون تشکیل خواهد شد که به وجهه وی ضربه جدی خواهد زد.