- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نمایش تولیدات علمی در ویترین‌های ملی و بین‌المللی ضروری است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مشکل استان بوشهر نداشتن یک مرکز برای نمایش تولیدات علمی در ویترین‌های ملی و بین‌المللی است و دلیل عدم پیشرفت و توسعه مطلوب در استان نیز همین خلا بوده است.

به گزارش”عسلیه نیوز”  حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: توسعه علمی ایران اسلامی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که تمامی مسئولان باید برای ترقی و رشد همه جانبه کشور در مسیر آن کوشا باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری و پیگیری بیشتر به منظور حمایت از نخبگان و فعالان علمی استان از مسائل مهمی است که بنده مدنظر دارم و تمامی مسئولان در حوزه‌های مختلف برای تحقق این امر باید کوشا باشند.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: حمایت از طرح‌های علمی ممکن است همیشه با موفقیت و سودآوری همراه نباشد و نمی‌گوییم اگر حمایت انجام بگیرد خوب است بلکه می‌گوییم این کار باید حتما صورت بگیرد و باید زمینه را برای ظهور خلاقیت نخبگان استان هموار کنیم.

وی گفت: از قبل ارتباطاتی با نخبگان استان، تشکل‌ها و مراکز علمی خصوصاً پارک علم و فناوری خلیج فارس داشته‌ایم و تا حدودی با موانع و مشکلات نخبگان استان آشنا هستیم و در همین راستا رفع این مشکلات را اساسی‌ترین و محوری‌ترین هدف خود قرار داده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان بوشهر ابراز داشت: امروز مشکل ما در استان بوشهر نداشتن یک مرکز به‌منظور نمایش تولیدات علمی در ویترین‌های ملی و بین‌المللی و معرفی آنها برای مصرف کننده است تا بتوانند سرمایه‌گذاری و استفاده کنند و دلیل عدم پیشرفت و توسعه مطلوب در استان نیز همین خلا بوده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به ضرورت مطالعات علمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان، تصریح کرد: ما باید از سرمایه‌ها و داشته‌هایمان مثل زمین‌های شور و دریا و هوای مرطوب و شرجی و گونه‌های گیاهی استفاده مثبت کرده و با مطالعه و بسترسازی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، زمینه حضور و سرمایه‌گذاری آنها را فراهم کنیم.

وی متذکر شد: صحبت‌هایی با عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور داشته‌ایم و ایشان قول داده‌اند تاسیس یک مرکز علمی، پژوهشی در زمینه انرژی و فناوری هسته‌ای در استان بوشهر را پیگیری کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر نمونه‌ای از تولیدات و دستاوردهای اعضای پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در محل پارک و یا داخل فرودگاه‌ها، سمینارها و همایش‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته شود تاثیری مهم در معرفی سطح علمی استان دارد.

موسوی‌نژاد با تاکید بر لزوم و ضرورت ایجاد خلاقیت گفت: ایجاد خلاقیت و عدم تقلید یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در توسعه و ارتقای سطح علمی جامعه است، چون هرجا تقلید باشد تولید و خلاقیت جایگاهی ندارد.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند ارتباط دهنده مراکز علمی، پژوهشی و مصرف کننده‌ها باشد و مسئولان باید با برگزاری جلسات و بحث‌های کارشناسی این بستر را فراهم کنند.

موسوی‌نژاد افزود: باید هسته‌های علمی متشکل از صاحب نظران در زمینه‌های مختلف برای مطالعه موضوعات مختلف شکل گیرد و این هسته‌ها تصمیم‌گیری در خصوص تمامی جنبه‌های موضوعات را به‌طور جدی پیگیری کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش انرژی به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی وجود دارد و با خلاقیت‌ها و مطالعات علمی می‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم.

این مسئول ادامه داد: در بحث سرمایه‌گذاری در استان بوشهر به شدت محروم هستیم و دلیلش این است که نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم که برای توسعه استان وارد صحنه شوند و امروز وظیفه داریم با متولیان سرمایه‌گذاری استان رایزنی کنیم.

وی متذکر شد: در مناطقی که امنیت کم است و شرارت‌های بیشتری به‌وجود می‌آید باید به این نکته توجه داشته باشیم که ذهن‌های خلاق و مبتکر هم زیاد است و می‌توان از زیرکی، زکاوت و هوشمندی افرادی که از آنها استفاده نشده و به سمت منفی به‌کارگرفته شده، در مسیر مثبت استفاده کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بانکی ویژه امور علمی تاسیس شده تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان علمی بتوانند خدمات و تسهیلات بانکی بهتری دریافت کنند.