- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مهمترین برنامه مرکز رشد در بوشهر

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: استان بوشهر در سال‌های اخیر حضور مطلوبی در جشنواره علم تا عمل داشته و با اقدامات صورت گرفته در سال جاری ۲۱ طرح علمی استان بوشهر به این جشنواره ورود پیدا کرده است

به گزارش “عسلویه نیوز”  مهدی محمدی در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علم یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر امروز محسوب می‌شود و باید برای توسعه علم نگاه خود را به دانشگاه‌ها عوض کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نشان از علاقه‌مند بودن ایشان به توسعه علمی استان دارد و از نمایندگان استان انتظار داریم امور علمی را پیگیری کرده تا با نگاهی به آینده خدمات مفیدی در حوزه علم و فناوری به استان داشته باشیم.

محمدی بیان داشت: باید با همکاری و تعامل با مقامات استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ظرفیت‌ها و طرح‌های ملی و بین‌المللی را به استان بوشهر منتقل کنیم که این حرکت بزرگی است و ما انتظار کمک و همکاری فراوانی از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داریم.

وی اضافه کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، علم باید در زندگی جاری شده و برای زندگی نفع شده باشد و ما هم با دعوت از جوانان خلاق و علاقه‌مند و صاحب ایده و حمایت همه‌جانبه از ایشان و با همت و همکاری بخش خصوصی و بنگاه‌های دانش‌بنیان سعی در به‌کارگیری و عملی کردن علم و ایده ایشان داریم.

این مسئول با تشریح رویکردهای پارک علم و فناوری خلیج فارس یادآور شد: جوانان و دانشجویان و مبتکرین و مخترعان در این پارک حمایت شده تا بتوانند به سمت دانش بنیان کردن و در دست گرفتن صنعت و فعال کردن بخش خصوصی که از اهداف نظام است، گام بردارند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با تاکید بر آنکه حمایت از جوانان در دانشجویان در تمامی عرصه‌ها انجام می‌شود، گفت: حمایت‌های پارک علم و فناوری خلیج فارس از نخبگان علمی و دانش‌مندان استان به‌صورت مالی، معنوی، مشاوره‌ای و ارائه تجهیزان مورد نیاز ایشان بوده است.

محمدی عنوان کرد: انتقال دانش و فناوری، بومی کردن دانش، جاری کردن آن و ورود به بازار و صنعت از اهداف مهمی است که همواره برای تحقق آن کوشیده‌ایم و به منظور دستیابی به این هدف مهم تسهیلاتی با تنفس سه ساله در اختیار افراد قرار می‌دهیم و تا کنون نزدیک به ۷۰ شرکت شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: صحبت‌ها و مذاکراتی با دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان داشته‌ایم و امیدواریم اولین مرکز رشد در این شهرستان راه‌اندازی شود که با توجه به جمعیت بالای دانشجویان در این شهرستان تاثیر به‌سزایی در رشد علمی ایشان می‌تواند داشته باشد.

رئیس پارک علم و فتاوری خلیج فارس با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان دشتستان در فعالیت‌های علمی و میزان اختراعات این شهرستان افزود: این شهرستان بیشترین آمار اختراعات استان را به خود اختصاص داده و این مرکز بیشترین توجه را به دشتستان دارد.

محمدی ابراز داشت: استان بوشهر در سال‌های اخیر حضور مطلوبی در جشنواره علم تا عمل داشته و با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ۱۸ طرح به این جشنواره معرفی شده و در سال جاری طرح‌های ورودی استان به این جشنواره به ۲۱ طرح افزایش یافته است.

وی متذکر شد: جشنواره ملی دانایی خلیج فارس، همایش امنیت غذایی حوزه آسیا و آفریقا، انجام امور صنعتی خرما از کاشت و داشت تا برداشت، راه‌اندازی اولین دهکده دانایی کشور در بوشهر، زراعت حاشیه دریا و احداث پنجمین شهرک دانش و سلامت کشور در بوشهر به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای این مرکز هستند.

این مسئول با بیان اینکه طرح تولید سوخت زیستی این مرکز جزء ۳۶ طرح ملی کشور است، گفت: تولید سوخت زیستی هواپیما از جلبک از طرح‌های مهمی است که در این مرکز شاهد تحقق آن بوده‌ایم و با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال جزء ۳۶ طرح ملی کشور است که تصویب شده است.