- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خسارت ۹۰ میلیاردی به تاسیسات برق بوشهر

رضوی با اعلام این که ایجاد یک شبکه توزیع برق به ازاء هر کیلومتر در سال ۸۹ قریب به ۱۵ میلیون تومان هزینه داشته است گفت : در سال ۹۰ این میزان به ۳۰ میلیون تومان و برای سال۹۱ به ۸۰ میلیون تومان ارتقاء یافته است .

 

 

مهندس سید رضا رضوی در گفتگو با “عسلویه نیوز”  از خسارت نود میلیارد و پانصدهزار ریالی طوفان موسوم به لیمر دربیست و دوم مهرماه سال جاری  به تاسیسات زیربنایی برق استان  بوشهر خبر داد.

 وی اظهار داشت : این طوفان که  از طریق مجموعه های مرتبط سرعت آن بیش از ۸۰ کیلومتر گزارش شده است با از جاکندن  درختان فراوان،جابجا کردن منابع تغذیه آب شرب و ایرانیت های پارکینگ ها خسارات زیادی به تاسیسات و تجهیزات برق وارد کرده است .

مدیرعامل شبکه توزیع برق استان بوشهر یادآور شد : به دلیل رعایت اصول استاندارد در تجهیز سازه های برق و تجهیزات به کار رفته صرف ایجاد یک طوفان با این سرعت نمی توانست خلل و آسیبی ایجاد کند بلکه به دلیل حرث نکردن به موقع درختان و پرتاب اشیاء و برخورد با تجهیزات و تاسیسات این شرکت این ابعاد خسارت ایجاد شده است .

وی بیشترین میزان خسارت را در شهرستان های گناوه و بوشهر ذکر کرد و افزود : با پیگیری های به موقع و استفاده از همه توان نیروهای موجود در بخش پیمانی و کادری این شرکت در کمترین زمان ممکن آن بخش هایی از این شهرها که دچار خاموشی و بی برقی شده بودند به روال عادی بازگشت.

رضوی با اعلام این که ایجاد یک شبکه توزیع برق  به ازاء هر کیلومتر در سال ۸۹ قریب به ۱۵ میلیون تومان هزینه داشته است گفت : در سال ۹۰ این میزان به ۳۰ میلیون تومان و برای سال۹۱ به ۸۰ میلیون تومان ارتقاء یافته است .

وی اضافه کرد : با توجه به رشد و گرانی ایجاد یک شبکه توزیع ، مشکل سرقت سیم های برق در استان همچنان پابرجا است که روند ترمیم و به سازی را با مشکل مواجه کرده است .

این مقام مسئول یادآور شد : سرقت کابل های برق از حاشیه روستاها در سنوات گذشته به حاشیه شهرها کشیده شد و هم اینک شاهد این نوع سرقت در مراکز تراکم شهرها هستیم .

وی تصریح کرد : در کنار پیگیری های قضایی ، اقدام به تعویض سیم های مسی به سیم های آلمینیومی که دارای ارزش ریالی و بازار فروش کمتری هستند کرده ایم اما لزوم برخورد با سارقان در این زمینه ضروری است .