- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بیشتر جرایم شهرستان جم توسط افراد غیر بومی انجام می‌شود

فرمانده انتظامی جم گفت: بر اساس آمار موجود اکثر جرایم و سرقت‌های شهرستان جم را افراد غیر بومی انجام می‌دهند و ما به‌دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

به گزارش “عسلویه نیوز”  محمد روان‌خوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین امنیت و آرامش در جامعه از اولویت‌های اساسی نیروی انتظامی است و در این مسیر از تمام امکانات موجود به نحو مطلوب بهره می‌بریم.

وی در ارتباط با برنامه‌های نیروی انتظامی در تامین امنیت افزود: پلیس در حال حاضر به دنبال قانون محوری و مردم محوری است و به‌دنبال شمشیر را از غلاف کشیدن نیست، رویکرد فعلی ناجا در بحث پیشگیری است و باید همه ارگان‌ها در بحث پیشگیری و مسائل مربوط به فرهنگ‌سازی به کمک پلیس بیایند.

فرمانده انتظامی شهرستان جم خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های بنده آموزش در سطح وسیع در مدارس و مهد کودک‌هاست ما باید آموزش را از مهد کودک‌ها و مدارس آغاز کنیم که فرد وقتی به سن دبیرستان رسید خودش یک مدرس باشد نه اینکه ما به او درس بدهیم.

روان‌خوش تصریح کرد: همچنین در زمینه آموزش به مقاطع بالاتر و به ویژه دبیرستان باید با دانش‌آموزان روراست باشیم و با مثال‌ها و بازخوانی پرونده‌های واقعی، دختران و پسران جوان را با خطراتی که آنها را تهدید می‌کند آشنا کنیم.

وی اضافه کرد: نسل جوان امروز ما در معرض بمباران اطلاعاتی هستند و ما نمی‌توانیم مانع از دسترسی آنها به رسانه‌های دیداری و شنیداری و اینترنت شویم، بلکه باید کاری کنیم که جوانان ما با آگاهی کامل راه را از چاه تشخیص دهند و از پایه ذهن آنها را با مسائل ملی و مذهبی خودمان آشنا کنیم تا تبلیغات رسانه‌های بیگانه بر آنها اثر نگذارد.

این مسئول گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایم فعال‌تر کردن واحد اطلاعات و اماکن نیروی انتظامی است و به‌طور ویژه نظارت مستمر بر خوابگاه‌های مجردی در شهرستان و نظارت بر افاغنه موجود در شهرستان که آماری بالغ بر ۲ هزار نفر دارند نیز امر لازمی است.

روان‌خوش عنوان کرد: بر اساس آمار موجود اکثر جرایم و سرقت‌های جم را افراد غیربومی انجام می‌دهند و ما به‌دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

وی با اشاره به لزوم نظارت بیشتر بر بحث اعتیاد در شهرستان افزود: اعتیاد دو وجه دارد یک وجه آن شخص معتاد است که در واقع مریض است و باید مثل یک مریض با آن رفتار شود که البته نیاز به برنامه‌های پیشگیری و مراقبتی نیز هست که باید تمام ارگان‌های مسئول دست به دست هم بدهند و به این موضوع رسیدگی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جم خاطر نشان کرد: وجه دوم اعتیاد نیز بحث توزیع مواد مخدر است که در این شهرستان شبکه گسترده توزیع وجود ندارد، ولی با هر کس که در این بخش فعال باشد بسیار سفت و سخت و محکم برخورد خواهد شد.

روان‌خوش در ارتباط با نحوه نظارت بر پرسنل نیروی انتظامی نیز گفت: در سطح نیروی انتظامی بحث نظارت بر عملکرد پرسنل نیروی انتظامی بحثی جدی است و کلاس‌های آموزشی متعدد همه ساله برپا می‌شود و از طرفی خود ما نیز نظارت کاملی بر این موضوع داریم و سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی نیز برای همین امر اختصاص یافته و در همین راستا تلاش بنده نیز نظارت کامل بر پرسنل است.

وی اذعان داشت: معتقدم مردم یک شهر نیز می‌توانند برای پلیس فرهنگ بسازند، رفتار مردم در قبال ماموران نیز در شکل‌گیری شخصیت رفتاری آنها بسیار مهم است.

این مسئول به اهمیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها لازمه جامعه امروزی هستند و وظیفه مهم آگاه‌سازی مردم را بر عهده دارند؛ آنچه مهم است اگر دغدغه همه ما اعم از نیروی انتظامی و رسانه و سایر ارگان‌ها تامین امنیت نظام باشد، مشکلی به‌وجود نخواهد آمد.